Бързите радио импулси идват от много далечни галактики във Вселената

https://mreja.bg/komentar/barzite-radio-impulsi-idvat-ot-mnogo-dalechni-galaktiki-vav-vselenata/78230 Mreja.bg
Бързите радио импулси идват от много далечни галактики във Вселената

Международен екип, воден от австралийски учени, за пръв път разкри точния източник на тайнствения феномен, наречен бързи радио импулси, открити през 2007 година, съобщи АФП.

Тези космически вълни могат да излъчат за една хилядна от секундата равностойността на 10 000 години слънчева енергия.

"Всички астрономи очакваха с голям интерес и нетърпение резултатите на нашите колеги", заяви Кейси Лоу, астроном от университета в Калифорния, която не участваше в проучването.

И до ден днешен не е известно как се пораждат тези чудовищни изблици на енергия, но специалистите са единодушни, че те идват от много отдалечени галактики във Вселената, съобщи БТА.

През 2017 година за пръв път астрономите локализираха с точност източник на повтарящи се бързи радио импулси, кръстен FRB 12102. Но за откриването на единично подобно изригване беше необходима съвършено нова методология. Тя бе разработена от екип, ръководен от австралиеца Кийт Банистър от университета в Сидни.

"Новият метод може да бъде сравнен с бавния каданс на екрана - ние програмирахме компютър, който активно да търси импулсите. Той получаваше 1 милиард измервания за секунда и отсяваше тези, сдържащи бързи радио импулси. Така целенасочено бе идентифициран с австралийския радиотелескоп единичното радио изригване ASKAP FRB 180924, зародило се на 3,6 милиарда светлинни години в масивна галактика.

Учените стигнали до извода, че еднократните и многократни бързи радио импулси са с коренно различен произход. Еднократните идват от масивни галактики, а многократните се зараждат в галактики-джуджета. Тези открития вълнуват астрономите, тъй като те ще им помогнат да получат нова информация за пространствата, разделящи галактиките и за "липсващата материя" във Вселената.

Източник: https:www.24chasa.bg

0 Коментара

Коментирай

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и политика за поверителност.