"Когато се качи един законопроект, е редно да се изчака общественото обсъждане, да се съберат заинтересованите страни, да се обсъдят нещата и когато вече се внесе в рамките на кабинета, за междуведомствено обсъждане, тогава да се правят каквито и да е коментари. В момента ние правим коментари на коментара." Това каза днес на извънреден брифинг транспортният министър Росен Желязков, цитиран от БТА, по повод пресконференцията на БСП, на която се критикуват текстове от законопроекта за пътните превозни средства.
Забележките на депутата от БСП Георги Свиленски ще се приемат като част от общественото обсъждане и работните групи ще се съобразят с тях, каза още министър Желязков.
Понеже тези коментари са в посока на невярност, искам да изясня, че в момента кабинетът, МТИТС не са ангажирани с конкретни текстове и позицията на правителството може да е много по-различна от самия законопроект, така, както е внесен за обществени консултации. Защото, когато се лансират идеи и се правят предложения, това не е ангажиране с нещо случило се, а е форма на изслушване на заинтересованите страни по повод на общественото обсъждане, коментира Росен Желязков.
"Аз не съм вносител на законопроекта, вносител е администрацията на Министерския съвет от 2016 г. Когато един законопроект се внесе за междуведомствено обсъждане, тогава е законопроект. Дотогава са само текстове за обществено обсъждане", посочи още транспортният министър.
"Лично аз, когато чета законопроекта, се колебая дали обсъжданият в законопроекта режим на регистрация на автомобилите от частни фирми е добър. В резултат на общественото обсъждане и консултации със заинтересованите страни трябва да бъда убеден кой от двата режима - сегашният режим или предлаганият е по-добър", каза в отговор на въпрос той. По думите му и при двата режима има недостатъци - "При единия имаме два канала в КАТ, при които знаете какви опашки стават, и другия може да бъде счетен от една страна за утежняващ процедурата, а от друга, за облекчаващ. Но трябва да бъда убеден и за едното и за другото."
"С новия законопроект за пътните превозни средства целим хем да имаме ефективен контрол на техническото състояние, на достоверността на МПС-то, което се внася и в същото време искаме да бъдат облекчени продавачът и купувачът и вносителят на превозното средство. Който от двата варианта е по-добрият, по-малко рисковият, повече отговарящ на очакванията на обществото и по-малко елиминиращ съмненията за лобизъм, за корупцията или интереси - това ще бъде вариантът, който ще предложим", коментира Росен Желязков.
Той посочи, че темата за автосервизите също подлежи на внимателно обсъждане. По думите му се спекулира с темите дали хората сами ще могат да извършват ремонтни дейности. "Това е или липса на достатъчна информираност или някой, който е чел закона, спекулативно го тълкува", каза Желязков и обясни, че дейността, която трябва да бъде регистрирана, е комерсиалната дейност.
"Естествено, че всеки може сам да извърши любителски ремонт както намери за добре, за удоволствие или по предпочитание, но не и срещу заплащане. Ако е срещу заплащане, тогава важат правилата за автосервизи, защото това е търговска дейност", посочи министърът.
Източник: https:www.24chasa.bg