Тест на Jaguar I-Pace: Електрически куршум!

https://mreja.bg/jalto/test-na-jaguar-i-pace-elektricheski-kurshum/57365 Mreja.bg
Тест на Jaguar I-Pace: Електрически куршум!


Не се учудвайте, че Jaguar I-Pace бе избран за кола на годината в Европа и в света. Първият електрически автомобил на английската марка наистина прави истинска революция в света на колите. Да, кросоувърът струва между 150 и 200 хиляди лева с ДДС, огромна сума, която обаче в съотношение със същите характеристики, комфорт и модерни джаджи спрямо представителите на луксозния клас, притежаващи двигатели с вътрешно горене, даже е по-евтин. Не е за пренебрегване и фактът, че колата пести около 5000 лева на година на собственика си само от гориво, но на практика тези пари са много повече, ако пресметнете и безплатните часове в зелената и синята зона в големите градове, както и драстично малкото разходи за поддръжка и сервизиране.

Най-впечатляващо на този електрически Jaguar I-Pace е ускорението. Сухите цифри показват, че екологичният кросоувър дърпа от място до 100 км/ч за 4,7 секунди. По-бързо ускоряват само коли с бензинови двигатели с над 400 конски сили, а серийните варианти на такива са не повече от дузина. Разликата при електрическото ускорение е обаче в това, че

пълният въртящ

момент е наличен

веднага след

натискането

на педала на газта - нещо, което не може да направи нито един мотор с вътрешно горене. Jaguar I-Pace лети като истински куршум на магистралата, а по обикновен път изпреварването е детска игра - особено ако превключите на спортен режим и имате достатъчно ток в батерията, която има доста сериозен капацитет от 90 киловатчаса.

На всичкото отгоре, въпреки че е по-тежък от нормалните си аналози (малко над два тона), изцяло електрическият Jaguar I-Pace е невероятно стабилен на шосето. Центърът на тежестта е изключително ниско заради пакета батерии, който е разположен на пода, а разпределението на въртящия момент между предния и задния мост е в перфектното съотношение 50:50. Освен това липсва каквото и да е изкривяване на конструкцията, много характерно за обикновен SUV, което прави колата доста палава при бързичко каране в завои.

Jaguar I-Pace има два електромотора, по един за всяка ос. Максималната скорост е ограничена на 200 км/ч. Захранването на електромоторите се осигурява от блок литиево-йонни акумулатори на компанията LG с общ капацитет от 90 квтч. По каталог зарядът на батериите стига за изминаване на 480 км, но в реални условия колата минава между 330 и 400 км. Пълното презареждане от битовата елмрежа отнема реално повече от 10 часа, а експресното до 80% от зарядно с мощност 100 квт става за 40-50 минути. Акумулаторът има блок за предварителна подготовка, ускоряващ процеса на зареждане и автоматично понижава или повишава температурата на акумулатора при включването към зарядното устройство или елмрежата.

Окачването е подобно на това при кросоувъра F-Pace - мултилинк отпред и отзад, пневматично с три нива на пътен просвет. Това прави I-Pace и истински SUV, след като в офроуд режим подът на автомобила се вдига с осезаемите 5 см.

Ако погледнете отпред автомобила, ще се учудите, че въпреки че е само на ток, има радиаторна решетка (за разлика от Tesla). Чрез нея се охлаждат ефективно радиаторите на акумулатора. Монтирани са специални електронно управляеми жалузи, които се отварят автоматично при нужда от по-силно охлаждане на електросистемата.

Jaguar I-Pace е много

по-широк от всички

автомобили

от същия клас с двигател с вътрешно горене. Дължи се на изцяло новата архитектура и липсата на голям агрегат, скоростна кутия и други агрегати и възли, характерни за колите с бензинови и дизелови мотори. Дължината на ековозилото е 4682 мм. Заради удълженото междуосие от 2990 мм и отсъствието на централен тунел пространството за краката на задните пътници е цели 890 мм. Обемът на багажника е 656 литра, а при сгъване на задните седалки нараства до 1453 литра до подпрозоречната линия.

В салона има само няколко бутони и врътки, всичко останало е разположено на два големи сензорни екрана - горният за инфотеймънт системата и навигацията, а долният за климатика и други функции. Използвана е нова информационно-развлекателна система Touch Pro Duo, навигацията отчита топографията на маршрута, учи се от предишните повтарящи се пътувания и по този начин пести батерията.

Ако се въведат и в България някакви стимули за електрическа мобилност, няма да има много причини в този луксозен клас да се предпочете автомобил с двигател с вътрешно горене вместо с електрически. Освен ако не ви трябва много по-голям пробег...

Източник: https:www.24chasa.bg


0 Коментара

Коментирай

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и политика за поверителност.