Откриват резистентни към най-модерните антибиотици бактерии в болници в Европа

https://mreja.bg/jalto/otkrivat-rezistentni-kam-nay-modernite-antibiotici-bakterii-v-bolnici-v-evropa/57467 Mreja.bg
Откриват резистентни към най-модерните антибиотици бактерии в болници в Европа

Супербактерии, резистентни към най-модерните антибиотици, могат да бъдат открити и се разпространяват в болниците в Европа, показва общоевропейско проучване. Разпространението на резистентната Klebsiella pneumoniae е "изключително тревожно", а тези бактерии са устойчиви дори на карбапенемите - групата антибиотици, които се използват, когато инфекцията не може да се лекува с нищо друго. Това заявяват изследователи от института Сангер, съобщава Би Би Си, цитирана от "Дневник".

Още по-притеснително е, че според учените тази резистентност може да се пренесе и към други видове бактерии, заради уникалния начин, по който бактериите се размножават.

Klebsiella pneumoniae може да живее напълно естествено в червата, без да създава проблеми на здравите хора. При хора с нарушено здраве обаче тя може да доведе до инфекция на белите дробове, причинявайки пневмония, да порази кръвта и мозъка, водейки до менингит и др. инфекции с висока смъртност. "Вече е притеснително, че наблюдаваме 2000 смъртни случая от 2015 г. и ако не се предприемат действия, това число ще продължи да нараства", предупреждава д-р София Дейвид от института Сангър пред Би Би Си.

Още по-притеснително е, че бактерията може да продължи да се разпространява или да предава своята антибиотична резистентност върху други видове бактерии. При размножителния процес между две бактерии, те обменят помежду си и генетична информация, наречена плазмид. Проучването открива, че резистентността на Klebsiella pneumoniae е заложена именно в плазмидите и следователно може да се предаде и на други бактерии.

Според учените проблемът трябва да се реши с добра болнична хигиена, която включва ранна идентификация и изолиране на пациенти, пренасящи тези бактерии. "Можем не само да забавим разпространението на тези патогени, но и да ги контролираме успешно, каза проф. Хайо Грундман от университета във Фрайбург.

Източник: https:www.24chasa.bg

0 Коментара

Коментирай

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и политика за поверителност.