Йорданка Фандъкова пътува по новото трасе на тролей 7,
Мая Манолова се движи с метрото, Борислав Игнатов - с колело, Борис Бонев има карта за целия транспорт, Джамбазки знае наизуст всички номера на превозните средства в столицата
Йорданка Фандъкова понякога се качва на тролей №7 по най-новото му трасе, за да стигне от дома си в “Манастирски ливади” до “Московска”. Мая Манолова, която живее в кооперация в “Хладилника”, близо до голям столичен мол, признава, че метрото е най-удобният транспорт, но често ползва и такси.
Арх. Борислав Игнатов предпочита да кара колело от апартамента си в “Дружба 2”, Ангел Джамбазки може да назове всички линии до кварталите, а Борис Бонев има годишна карта за цялата градска мрежа и я ползва редовно. Той пък живее в наследствена къща в “Лозенец”, строена от прадядо му преди близо век.
Това разкриха водещите според социологическите проучвания кандидати за кмет на София в дебата си по bTV. В него за първи път един срещу друг се изправиха освен Фандъкова (ГЕРБ и СДС), Манолова (независима, подкрепена от БСП), Игнатов (“Демократична България”), Джамбазки (ВМРО) и гражданският кандидат Бонев.
Само Джамбазки не отвори за тв камерите дома си, но го описа - 47 квадрата в “Овча купел”.
По време на дебата Фандъкова заложи на опита, Манолова - на промяната, Игнатов - на професионалните си качества като архитект, Бонев - на младостта и активността, а Джамбазки - на премахването на циганските гета.
Първият проблем, който петимата обсъдиха, бе трафикът.
Манолова вижда решението на задръстванията в изграждането на градските рингове и строителството на паркинги, като средствата за тях се осигуряват от приходите от синя и зелена зона, които постъпват в Центъра за градска мобилност.
“Продължаваме строителството на метрото заедно с довеждащия транспорт - това е изключително важна задача. Разбира се, довършването на околовръстния път и изграждане на вътрешните рингове - освен “Тодор Каблешков”, “Филип Кутев”, пробивите на “Пенчо Славейков” и “Данаил Николаев” и връзките със северните територии”, каза Фандъкова.
Игнатов не се съгласи с Манолова и Фандъкова. Проблемът можело да се реши с регулация на светофарите и пускането на зелени коридори.
“Всеки ден в София се регистрират по 500 нови коли. Зелени светофари няма да решат проблема с трафика, ако липсват ринговите булеварди. Най-важната мярка - бърз и редовен градски транспорт по обособени трасета”, каза Бонев.
След това петимата отговориха как ще се справят със замърсяването на въздуха и дали ще спират от движение колите без катализатор.
“Чистотата на въздуха е най-важната тема. До края на годината ще е готова общинската система за мониторинг на въздуха с 22 сензорни станции и мобилно приложение, което ще информира софиянци в реално време. Другата мярка е по-добър, бърз и удобен градски транспорт. Подменяме уредите на 1/3 от домакинствата, които се отопляват на твърдо битово гориво”, заяви Фандъкова.
Бонев пък посочи, че газанализаторите, купени от общината за КАТ, не работят и не се ползват.
“Има квартали като “Красна поляна” и “Факултета”, в които се горят нерегламентирани материали в незаконни цигански постройки. Те трябва да бъдат премахнати”, смята Джамбазки.
Йорданка Фандъкова репликира Мая Манолова за твърдението ѝ, че общината нямала система за мониторинг на въздуха. “Това е поредното ваше твърдение по време на кампанията, което показва, че не познавате работата на европейските програми”, каза кметът.
По темата за пътищата и ремонтите в столицата.
Йорданка Фандъкова напомни, че е единственият кмет, който е налагал толкова много санкции. Тя предвижда структурна промяна в работата на общината - целият процес от проектирането до строителството да е на едно място и да се отнема лицензът на фирмите, които не изпълняват задълженията си.
Мая Манолова допълни, че трябва да се прекратяват договорите на тези, които не се изпълняват в срок и качествено.
Отново между първата и втората имаше дебат на тема "Граф Игнатиев", където според Манолова е спечелена поръчка с нереално кратки срокове, които после се удължават.
“Това са внушения. Всички договори на Столичната община са публични и могат да бъдат видени на сайта, може да се видят там и наложените санкции. Изпълнението на един проект не е толкова лесна работа”, отгворои ѝ Фандъкова
Друга тема от кампанията бе презастрояването в квартал “Младост”.
Йорданка Фандъкова обясни, че има работна група в общината, която разглежда над 30 имота в "Младост".
Борис Бонев напомни, че Игнатов отпреди 2 години смятал, че градът трябва да се развива във височина и да се уплътнява, а сега е против небостъргачите.
Източник: https:www.24chasa.bg