Милена Драгийска: Средно с 14% за страната се повишиха заплатите на касиер-продавачите в Лидл

https://mreja.bg/skandali/milena-dragiyska-sredno-s-14-za-stranata-se-povishiha-zaplatite-na-kasier-prodavachite-v-lidl/62632 Mreja.bg
Милена Драгийска: Средно с 14% за страната се повишиха заплатите
на касиер-продавачите в Лидл


За нас 2019 г. мина под знака на отличните резултати и грижата за служителите, клиентите и обществото като цяло, казва главният изпълнителен директор на компанията

Милена Драгийска управлява “Лидл България” от 2007 г., когато веригата стъпва на българския пазар. Започва кариерата си в Lidl Германия през 2002 г. като регионален мениджър продажби за регионите на Щутгарт и Карлсруе. После продължава професионалното си развитие в централата на Lidl, където отговаря за международни проекти на Lidl International.

- Г-жо Драгийска, преди две години „Лидл” беше първата компания, която открито обяви нивата на заплащане в рекламна кампания, с което предизвика оживена дискусия в обществото. В края на тази година отново направихте увеличение – със средно 14% на заплатите на касиер-продавачите в цялата страна. Продължават ли парите да са най-важният фактор на българския пазар на труда?

- Важен – да, но със сигурност не бих ги определила като най-важния. Високото ниво на заплащане осигурява добър жизнен стандарт и спокойствие за нашите служители и техните семейства. Именно затова, още с встъпването си на българския пазар, стартово предложихме значително по-високи заплати от средните за страната. И това е политика, която устойчиво следваме – регулярно актуализираме заплатите, за да сме сигурни, че служителите ни получават конкурентно възнаграждение.

Колкото и да е добро обаче, само по себе си то не е достатъчен и единствен фактор, за да се чувства човек удовлетворен на работното си място.

- Извън заплащането кои са другите фактори за мотивацията на служителите?

- Колкото и да е добра, заплатата трудно може да компенсира, ако не срещаш подкрепа и разбиране от колегите и преките си началници, не виждаш възможности да растеш или пък от работа не можеш да видиш семейството си вечер. Именно затова ние инвестираме в

целенасочена и устойчива политика,

която включва поредица от мерки – от финансовата сигурност и възможностите за развитие до баланса между работата и личния живот и създаването на цялостна мотивираща работна среда.

Примерите тук са много. Тази година бяхме първата хранителна верига, която обяви трети официален почивен ден за всички служители. Така на Коледа, Нова година и Великден нашите магазини няма да работят, а служителите ни ще бъдат със семействата си. Даваме допълнителен ден отпуск за рожден ден, възможност за гъвкаво работно време и home office, т.нар. sabbatical – 3-месечен неплатен отпуск, подарък и финансова помощ за новородено в размер на 650 лв. бруто, както и много други.

Постоянно инвестираме в програми за обучение и квалификация на екипите. Имаме цялостна програма „Управление на таланта“, с която развиваме качествата и потенциала на всеки служител. Постоянно служителите ни могат да се възползват и от богат каталог за обучения. В магазините въведохме дигитална платформа за електронно обучение, благодарение на която обучителният процес е много по-лесен и удобен.

Ще подкрепя тези примери и с конкретна статистика – през 2018 всеки пети служител е получил възможност за кариерно развитие. Към ноември тази година от 110 мениджъри на филиали 88 са стигнали до тази позиция в резултат на кариерно развитие – това са 80%. Всичко това показва, че при нас развитието на хората е постоянен ангажимент, а признанието след това идва напълно логично и заслужено.

Тази година дадохме старт и на двугодишна

лидерска академия,

насочена към средния мениджмънт. Това е първата подобна програма за „Лидл България”. Въведохме я не само защото искаме да развием лидерските умения на нашите ръководители, но защото за нас е важно да следваме култура на ръководно поведение, която създава условия хората да се разбират с преките си ръководители, между тях да има позитивна и градивна комуникация.

Цялата тази съвкупност от възможности и придобивки създава условия служителите ни да се чувстват добре на работното си място и да гледат на работата си като част от своя пълноценен начин на живот.

- Не са ли свикнали обаче хората да разделят двете неща? За повечето този пълноценен живот започва именно след края на работния ден. Каква е връзката между двете?

- Факт е, че днес прекарваме по-голяма част от времето си на работното място. Именно затова е толкова важно работата да не бъде досадно бреме, от което нямаш търпение да избягаш, а да ти носи удовлетворение. Работата е важна и не толкова заради това, че ти носи пари, колкото заради това, че е начин да утвърдиш себе си, да се чувстваш ценен и полезен, да допринасяш за хубави неща и това да ти носи смисъл. И когато откриваш всичко това на работното място, то може единствено

да допринася за пълноценния ти живот,

но не и да бъде в тежест. Затова и фокусираме усилията си в тази посока – да създаваме условия, които карат нашите служители да се чувстват оценени, да се усъвършенстват, да съчетават успешно работата с личния си живот, без едното да е в ущърб на другото. И в резултат на всичко това да възприемат работата си като неизменна част от пълноценния начин на живот, а не като две отделни неща.

- Скоро „Лидл България” ще празнува 10 години на българския пазар, ще открие 100-ия си магазин и ще посрещне 3000-ия си служител. Подобна експанзия не крие ли рискове на пазар като нашия, където има дефицит на работна ръка и силна конкуренция при относително ограничена покупателна способност?

- При Lidl имаме прецизна и системна експанзия, която е част от нашата цялостна стратегия за позиционирането ни на българския пазар. Тоест, говорим за добре планиран риск, в който ние виждаме възможност и предпоставка за успех.

Що се отнася до дефицита на работна ръка – в основата на нашата политика като работодател е не толкова привличането на качествени кадри, колкото тяхното задържане после. Това се постига с цялостната програма от мерки, за които говорихме досега.

Радвам се, че усилията ни дават резултати – „Лидл България” е на пето място като

най-желан работодател

сред работещите хора в България според проучването Employer of Choice, както и един от най-желаните работодатели сред студентите според Graduate Survey.

Всяка година правим и мащабно вътрешно проучване във всички 32 страни, където Lidl присъства. То се казва „Пулсът на Lidl“ и измерва именно удовлетвореността на служителите. За втора поредна година постигаме отлични резултати, които ни нареждат в челната тройка на отличниците в семейството на Lidl.

Това няма как да не ни мотивира да продължаваме да даваме най-доброто от себе си и да се грижим за служителите, клиентите и обществото като цяло. Вярваме, че това е една от основните ни мисии – като отговорен работодател, но и като гражданин. Да се грижим за нашите служители, като им осигуряваме отлична работна среда, за нашите клиенти – като им предлагаме доказано качество и приятни моменти в магазините, за обществото – с всичките ни социално отговорни инициативи и подкрепата ни за онези стойностни идеи и каузи, които правят живота ни по-добър.

Източник: https:www.24chasa.bg


0 Коментара

Коментирай

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и политика за поверителност.