В опит да увеличи приходите ръководството на железниците е принудено и да осигури по-добро обслужване на пътниците. Затова при част от влаковете, в които се возят най-много пътници, ще се намали времето за пътуване. Но липсата на 20 локомотива ще продължава да пречи за изпълнение на разписанието и БДЖ ще влезе на куц крак в новия график, който ще влезе в сила от 15 декември. От 20 дни има спиране на влаковете със слаб пътникопоток, но те ще бъдат възстановени от 20 октомври, обещават шефовете на железниците.
Няма кадрова криза с машинистите, смята ръководството на "Холдинг БДЖ". В товарните превози работят 545, а 947 са машинистите в пътническите, от които са напуснали 32-ма за няколко месеца. Натоварването им е голямо заради лоши разчети на нарядите, които ще бъдат оптимизирани. Така ще намалее извънредният им труд, но ще повлияе и на възнаграждението им, което в момента е 1500 лева на месец, обясни изпълнителният директор на холдинга инж. Никола Василев, цитиран от "Канал 3".
Сред проблемите пред железниците са недостигът на части за ремонт, които не са поръчвани три години. В момента има локомотиви, които престояват над 200 дни в ремонтна дейност. За да се справят с липсата на машини, освен с взетите назаем от товарното си поделение локомотиви, БДЖ ще пусне процедурата за краткосрочен наем на тяга от оператори от България. Между 8 и 10 локомотива заедно с машинистите ще влязат "на служба" в железниците, но това ще струва по-скъпо на БДЖ, отколкото да ремонтира своите машини заради допълнителни разходи като поддръжка и застраховки.
Ето защо до две седмици трябва да започне и процедурата по дългоочакваните както за служителите, така и за пътниците нови влакове. Те ще бъдат поръчани с гаранционна поддръжка и обучение от страна на производителя. За гарантиране на експлоатацията им ще се изисква доставчикът им да осигурява части минимум 15 години
Освен обучение на служителите ще се търси производителят на новите влакове да създаде и нови депа за ремонт в България. Планът е крайградските линии да покриват от мотрисите "Сименс", на които ще се направи ремонт за следващите 15 години. За средните линии с разстояние 250 – 300 км, като маршрути между столицата и Пловдив, от града под тепетата до Бургас, и от Горна Оряховица до Варна, ще се закупят нови влакове със скорост до 160 км в час.
За дългите маршрути ще се търси вариант за нови локомотиви и вагони. Така железниците ще бъдат по-гъвкави заради различния брой пътници в студените и топлите месеци. Тези машини ще може да се използват и за изпълнение на международните влакове, за разлика от мотрисите, които не могат да излизат от България. Тези решения важат за Южна България, но
Северна България ще продължава да бъде обслужвана по-лошо както заради на липса на инфраструктура, така изобщо на планове за жп развитие на региона. Средната скорост ще бъде ниска, между 50 и 70 км в час. Там служба ще продължава да дават старите локомотиви "Шкода", които заедно с вагони ще преминат капитален ремонт. От сегашните 120 локомотива основно възстановяване ще има за 30 и така ще бъде удължен животът им с поне 10 години според плановете на железницата.
Поръчка на втора ръка вагони от Германия пък ще подсигури допълнителни места. Процедурата за покупката им също трябва да бъде пусната съвсем скоро, минимум 30 ваго
Източник: https:www.24chasa.bg