ПЛОВДИВСКИ БИЗНЕСМЕН ПРИБРА 17 МЛН. ЛВ. И СПРЯ ТРОЛЕИТЕ НА ПЛОВДИВ

https://mreja.bg/novini/plovdivski-biznesmen-pribra-17-mln-lv-i-sprya-troleite-na-plovdiv/109261 Mreja.bg
ПЛОВДИВСКИ БИЗНЕСМЕН ПРИБРА 17 МЛН. ЛВ. И СПРЯ ТРОЛЕИТЕ НА ПЛОВДИВ


Как приватизаторът Ангел Батаклиев остави града под тепетата без екотранспорт?


 


Пловдивски бизнесмен прибра 17 млн. лв. и спря тролеите на Пловдив. Тази история може да звучи комично на запад от България, но у нас това си е практика, която не учудва никой. Бившият общински съветник от БСП Ангел Батаклиев за пет години успя да върне пловдивчани в ерата преди Освобождението - да ходят пеша, защото нямат градски транспорт. За да е пълна картинката, чрез бюджетни субсидии от джоба на пловдивчани през годините към джоба на Батаклиев са потекли близо 17 млн. лв., без да се броят парите от директна продажба на билети, за които няма данни къде са се стичали.


Раздържавителят Батаклиев е купил 67% от градския транспорт на Пловдив през 2007 година за 5 128 500 лева от бившия кмет Иван Чомаков (СДС).


За да не му излиза скъпо обаче,


плаща само малко над милион


собствени средства.


 


За останалите залага имот на дружеството, срещу който тегли кредит.


Разбирай – заема плащат дружеството и пловдивчани, а не приватизаторът.


Историята е печално известна покрай хиляди български раздържавени предприятия – Батаклиев приватизира, а после скоропостижно фалира дружеството.


Общинарят и по съвместителство бизнесмен е трябвало да закупи нови автобуси и тролеи. Можел е, ако е искал. А той очевидно не е искал, щом


 


вместо 60 автобуса и 65 тролейбуса


са били закупени 50 стари автобуса.


 


Макар и да е нарушил клаузите в договора, за приватизатора не е била наложена санкция.


Каква е съдбата към днешна дата на тези превозни средства, не е ясно.


Най-сладкото е, че превозните средства не ги плаща Батаклиев, а приватизираното дружество. В същото време с тяхната стойност е увеличен капиталът на компанията, което сваля дела на пловдивска община до скандалните 3% от 33 на сто преди това.


Заради неизпълнение на приватизационната програма, през 2012 година общината прекратява договора.


Червеният бизнесмен обаче се измъква по чорапи – санкции няма. Животът продължава!


Дълговете обаче се трупат и към края на 2020 г. те са близо 19 млн. лв. Предприятието отдавна е в несъстоятелност.


 


350 служители не са получавали


заплати от 2013 г.


Няма осигуровки и в НАП.


 


Назначава се синдик да разпродава имуществото на дружеството на публични търгове, откъдето да покрие дълговете му. Вместо да му съдейства обаче, Батаклиев е готов на всичко, за да спре търговете, с цената дори на военна операция, опитвайки се да остави държавата и служителите на сухо.


Според синдика Николай Митов бизнесменът при всеки търг за продажба на активи на дружеството търси целенасочено поводи за скандали, за да бъдат опорочени процедурите и той да ги оспори в съда.


Заради оплетената ситуация, община Пловдив е в пат. Тя няма общинско дружество за екологичен електротранспорт, тъй като старото е в несъстоятелност. Това й връзва ръцете, да кандидатства за европейски фондове за тролейбуси, каквито получиха София и други градове. И докато приватизаторите разхождат скъпите си мерцедеси в Пловдив, жителите на града ще ходят пеша. Поне е здравословно!


 


0 Коментара

Коментирай

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и политика за поверителност.