Иван Таков: Оставката на Иван Василев е единствената добра новина, която произведе администрацията на СО през последните месеци

Зам.-кметът по финанси пречеше с ината си, сега Терзиев трябва да отпуши работата и нека да започне от транспорта, чието нормално функциониране беше поставено под въпрос от Василев, препоръча председателят на МК "БСП за България"

https://mreja.bg/novini/ivan-takov-ostavkata-na-ivan-vasilev-e-edinstvenata-dobra-novina-koyato-proizvede-administraciyata-na-so-prez-poslednite-meseci-2/169021 Mreja.bg
Иван Таков: Оставката на Иван Василев е единствената добра новина, която произведе администрацията на СО през последните месеци

Зам.-кметът по финанси пречеше с ината си, сега Терзиев трябва да отпуши работата и нека да започне от транспорта, чието нормално функциониране беше поставено под въпрос от Василев, препоръча председателят на МК "БСП за България"

 

Оставката на Иван Василев е единствената добра новина, която произведе администрацията на Столична община през последните месеци. Това заяви Иван Таков, председател на БСП - София и на групата на Местна коалиция "БСП за България" в СОС, по повод съобщението на заместник-кмета по финанси и здравеопазване, с което обяви, че напуска поста си.

"В никакъв случай не разбирайте това като злорадство от моя страна. Казвам го единствено и само във връзка с личността на Иван Василев, който редовно отказваше да изпълнява решенията на Столичния общински съвет. По този начин той последователно и методично водеше общинската икономика и общинските дружества към изключително тежко, незавидно състояние, обясни Иван Таков. - За година и половина на поста си този човек така и не придоби елементарна политическа култура, не направи никакъв опит да намери общ език с представителите на политическите групи в СОС, не разбра правилата на общинската работа. Резултатът от всичко това е днешната новина".

Председателят на Постоянната комисия по транспорт и пътна безопасност в СОС допълни, че не е изненадан от поредната оставка на кадър от екипа на кмета Васил Терзиев. "Всъщност, вече нищо, произведено от кмета и администрацията му, не може да ме учуди, добави Иван Таков. - Терзиев седна на кметския стол с огромна заявка. Преди това месеци наред тръбеше, че идва да управлява София с готов екип... Е, къде е този екип сега? В какво състояние е в момента административното управление на Столична община? Вече няма дори заместник-кмет по финанси и здравеопазване. Няма заместник-кмет по транспорта, по строителството, по европейските фондове, по сигурността... Основните и ключови дейности в Столична община са оставени на произвола. Това не е управление, а тотална безотговорност".

Иван Таков призова кмета Васил Терзиев най-накрая да започне да работи и да изпълнява решенията на Столичния общински съвет. "Досега очевидно Иван Василев пречеше. Вече го няма и кметът може да се захване да отпуши работата, заяви председателят на групата на социалистите в СОС. - Бих му препоръчал да насочи още от днес вниманието си към транспорта. Защото инатът на Иван Василев, подкрепен от съветниците от ПП-ДБ и "Спаси София" на последната сесия, поставя под въпрос нормалното функциониране на столичния градски транспорт през следващите месеци. Този необясним инат принуждава дружествата да плащат напълно ненужни лихви върху заеми, при положение че може с едно разумно действие те да бъдат избегнати. Ние го предложихме, но докладът за мостовото финансиране беше бойкотиран на последната сесия на СОС за сезона миналата седмица именно от Иван Василев и съветниците от ПП-ДБ и "Спаси София".

Председателят на Постоянната комисия по транспорт и пътна безопасност в СОС заяви, че Столична община, неясно защо, е задлъжняла към ЦГМ ЕАД. "По тази причина транспортните дружества не разполагат с оборотни средства да си плащат оперативните разходи и трупат задължения към контрагенти, а върху тях и лихви, обясни Иван Таков. - Не си плащат горивата, трупат задължения и лихви по тях, не си плащат резервните части, трупат задължения и лихви по тях... В автотранспорта спират доставките на резервни части, развалят се автобусите, започват да пропускат курсове, не могат да изпълнят транспортната задача и ЦГМ не им плаща. По този начин автотранспортът губи пари. Нещата са свързани. Ако спрат доставките на горива заради неплатени задължения, какво ще направи Столична община? Затова предложихме мостовото финансиране. Това е съвсем разумно решение, за да вървят нещата гладко в транспорта в София".

0 Коментара

Коментирай

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и политика за поверителност.