Иван Таков: "Червената зона" за паркиране е половинчато решение и противопоставя едни граждани на други

Докладът на "Спаси София" за промени в Наредбата за организация на движението на територията на Столична община не решава проблема с паркирането в града и няма как да го подкрепим, заяви председателят на Местна коалиция "БСП за България" и на комисията по транспорт и пътна безопасност в СОС

https://mreja.bg/novini/ivan-takov-chervenata-zona-za-parkirane-e-polovinchato-reshenie-i-protivopostavya-edni-grazhdani-na-drugi-2/167855 Mreja.bg
Иван Таков: "Червената зона" за паркиране е половинчато решение и противопоставя едни граждани на други

Докладът на "Спаси София" за промени в Наредбата за организация на движението на територията на Столична община не решава проблема с паркирането в града и няма как да го подкрепим, заяви председателят на Местна коалиция "БСП за България" и на комисията по транспорт и пътна безопасност в СОС

 

Въвеждането на "червена зона" за платено паркиране в идеалния център на София е половинчато решение и противопоставя едни граждани на други. Това заяви Иван Таков, председател на Постоянната комисия по транспорт и пътна безопасност и на Местна коалиция "БСП за България" в СОС. Той добави, че това е само една от всичките причини групата на социалистите да не подкрепи доклада на "Спаси София" за промени в Наредбата за организация на движението на територията на Столична община. Документът беше разгледан днес на извънредно съвместно заседание на три от комисиите в СОС - по транспорт и пътна безопасност, по финанси и бюджет и по икономика и собственост и беше отложен.

"Наредбата за организация на движението на територията на Столична община е абсолютно недомислена. Тя е едно недоносче и е така вече години наред. Тази наредба не решава фундаментално проблема с паркирането в града, коментира Иван Таков. - А това, което предлагат от "Спаси София" не е реформа в паркирането. Разширяването на платените зони за паркиране и повишаването на цените може да изглежда като реформа само в главата на Борис Бонев. За нас това е ограничаване на правото на част от софиянци да паркират в центъра на града. БСП никога не е подкрепяла подобни предложения, няма да го направим и сега. Защото нас ни е грижа за хората. За разлика от Андрей Зографски, който заяви на всеослушание, че целта на предложените от тях промени е, цитирам: "да откажем всеки идиот да идва с колата да паркира в центъра на града".

Иван Таков добави, че "Спаси София" уж е партия с подчертано социални възгледи и уж работи за удобството на всички граждани, а с доклада си с предложения за промени в Наредбата за организация на движението внася допълнително класово разделение. "Въвеждането на "червена зона" ще облагодетелства хората, които живеят в идеалния център на София. А работещите в този периметър ще бъдат тежко наказани. И всичко това при положение, че и живеещите, и работещите в центъра имат еднакъв принос за поддръжка на инфраструктурата - всички те плащат пътен данък. Това е крайно несправедливо и противопоставя едни граждани с права срещу други граждани с права, каза той. - Противопоставянето е и по още една линия - на богати и бедни. Тези, които могат да си позволят да плащат по 50 лв. на ден, ще паркират в центъра. Останалите няма да могат".

Иван Таков отбеляза също, че докладът не дава достатъчна яснота по отношение на финансовите разходи, свързани с промените в Наредбата. "От "Спаси София" не прилагат финансов анализ в детайли, няма прогнози за очаквани приходи, нито за разходи. Не са обосновани и защитени с проучване и анализ всички предложени нововъведения, каза той. - Когато има предложение за радикални промени, то трябва да бъде категорично защитено. И ползите да бъдат абсолютно неоспоримо доказани. В доклада на "Спаси София" такова нещо няма. Точно обратното - той по-скоро създава нови проблеми и провокира много повече въпроси, отколкото да дава отговори и яснота и най-вече - да решава проблема с паркирането в града".

Председателят на комисията по транспорт и пътна безопасност в СОС добави, че решението на проблема с паркирането в София не трябва да бъде търсено на парче и отделно от цялостния транспортен план в столицата. "БСП от години се противопоставя на половинчатите решения, които в крайна сметка ще доведат до това градът да се превърне в един голям платен паркинг, коментира Иван Таков, който е председател на БСП - София и заместник-председател на БСП. - Разбира се, трябва да има ясна регулация за паркирането, но тя е свързана с подобряване на градския транспорт, който трябва да бъде сигурен, редовен, удобен и достъпен за ползване. Трябва да има достатъчно и удобни паркинги и чак тогава да мислим за постепенно въвеждане на рестрикции и наказания, каквито на практика са сегашните зони за паркиране".

Председателят на Местна коалиция "БСП за България" в СОС сравни предложенията на "Спаси София" за промени в Наредбата за организация на движението на територията на Столична община с тази за нискоемисионните зони. "Много по-лесно е да въведеш рестрикции и наказания, отколкото да намериш цялостно решение на един голям проблем, какъвто е този с организацията на движението в София, коментира Иван Таков. - Наредбата за зона с ниски емисии на вредни вещества е половинчато решение. Ако имаш пари за нов автомобил, ще можеш да влизаш в центъра. Ако нямаш - получаваш забрана. Същото е с "червената зона" - ако имаш пари, ще паркираш в центъра. Ако нямаш - получаваш забрана. А хората, които живеят в идеалния център, получават възможност автомобилите им да домуват в "червена зона" срещу символичен годишен абонамент. И тук е другият съществен момент - паркирането и домуването на автомобили са две съвсем различни категории, които трябва да бъдат разглеждани отделно и да бъдат търсени максимално практични решения така, че да не бъдат сблъсквани и противопоставяни".

Иван Таков добави, че е категорично против средствата от платеното паркиране да отиват в бюджета на Столична община. "Те трябва да влизат в ЦГМ и да бъдат използвани за подобряване на условията за паркиране, за изграждане на паркинги и за подпомагане на работата в посока повишаване на качеството на градския транспорт и неговото развитие, каза той. - В крайна сметка проблемите с паркирането вече не са само в центъра. В Студентски град и в "Люлин", например, е истински кошмар. И решението изобщо не е въвеждането на зони за платено паркиране - те просто отлагат справянето с проблема и го прехвърлят на друго място. Необходим ни е много ясен план за подобряване на градския транспорт и за изграждане на паркинги, който да даде достатъчно добра алтернатива на гражданите и те да предпочетат да слязат от автомобилите си, защото тя им е по-удобна и изгодна".

0 Коментара

Коментирай

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и политика за поверителност.