Най-висок риск от развиване на виртуален аутизъм проявят деца на възраст от 1 до 3-4 години, защото детето тогава опознава света. Това каза детският психолог и психотерапевт Елена Енева в предаването „Денят започва в събота" по БНТ.
Прекомерното стоене на подрастващите пред компютрите, мобилните телефони, таблетите и лаптопите води до виртуален аутизъм при децата. Според медиците прекалено дългият престой пред екраните забавя езиковото развитие на подрастващите, води до депресия, социална изолация, главоболие и напрежение.
„Едно дете, сложено пред екран на ранна възраст, изпада в транс, то не възприема света, временно е изключено от него. Такива деца, които са свикнали да изпадат в транс за дълго време, могат много по-лесно да избухват, по-трудно да се самоуспокояват. Светът става бавен и скучен и детето се дразни", обясни психологът.
Голяма част от виртуалното съдържание е нереално съдържание, отбеляза Енева. Екранното време отнема от времето за опознаване на света. „Това време е безвъзвратно загубено за опознаване на реалния свят, на собственото си тяло, за движенията. Все по-често се сблъсквам с деца, които трудно се саморегулират, трудно могат да се успокоят сами. Възрастните също трудно се справят с тях", обясни тя.