Мрежа

Kaufland: Почти двойно се увеличава консумацията на месо за 10 години

150 грама дневно месо консумират най-активната възрастова група - 19 до 29 годишни 

0 2 248

Месото и месните продукти са сред храните, които са неизменна част от менюто на българина, като в последните 10 години консумацията им нараства значително. Това сочат данни от обширно проучване на хранителните навици на българите, представено по време на първата публична дискусия „Да поговорим за качеството на храната“, организирана от Kaufland България. Изследването беше представено от проф. д-р Веселка Дулева, началник на отдел „Храни и хранене” в НЦОЗА и национален консултант по хранене и диететика към Министерството на здравеопазването, по време на форума. Данните сочат, че консумацията е строго зависима от пола, възрастта и физическата активност на респондентите, като най-голямо увеличение в консумацията се забелязва във възрастовата група 19-29 години, достигайки средно 150 грама дневно. Проф. Дулева напомни още, че специалистите по хранене препоръчват консумация на месо между 2 и 4 пъти седмично и подчерта, че за близо 45% от подрастващите до 9-годишна възраст тази препоръка се спазва. При възрастните над 18г. честотата намалява, като около 36% от тях я спазват.

Резултатите от изследванията, провеждани от проф. Дулева, са изведени на база периодичен мониторинг и оценка на хранителния прием и хранителния статус на населението в България на над 1 годишна възраст, в което са включени около 4000 лица. Заключенията за потреблението на месо и месни продукти са направени на база данни в периода между 2004 и 2014 година и разкриват че за 10 години среднодневната консумацията на месо от децата и подрастващите на възраст 7-18 години се е увеличила двойно, като достига почти 160 грама.

Проф. Дулева допълни статистиката и с изследвания на НСИ, които наблюдават 3000 домакинства и отчитат количествата храни, които влизат в тях. Според данните на НСИ средногодишното потребление на месо от домакинствата в България е между 36 и 38 килограма.

За Kaufland България

 

Kaufland България е лидер в сектора на търговията с годишен оборот от близо 1,7 млрд. лв. и един от най-големите работодатели в страната с екип от над 6 500 служители. През 2023 г. компанията разполага с 63 хипермаркета в 35 града. От старта си през 2006 г. в България до днес Kaufland се стреми да стимулира националната и регионална икономика и инфраструктурата по места с общи инвестиции от 1,9 млрд. лв. Компанията непрекъснато развива своята политика за устойчиво развитие и под мотото „Действията носят промяната“ се ангажира с различни социални и екологични дейности – от използването на енергийно ефективни технологии и проектирането на нови сгради с мисъл за природата, през подкрепата на уязвими групи до намаляването на пластмасата.

Leave A Reply

Your email address will not be published.

WC Captcha 85 + = 93