Мрежа

Каракачанов: За втора година постъпилите в армията са повече от напусналите

0 1

Кампанията „Бъди войник“ продължава, тя даде резултатите си, защото тази година ще е втората, в която се приключва с положителен баланс – постъпилите в армията ще са повече от тези, които са я напуснали.

Това каза министърът на отбраната Красимир Каракачанов, който заедно със заместник-началника на отбраната генерал-лейтенант Димитър Илиев, награди на церемония в Централния военен клуб днес структурите, участвали в информационната кампания на МО „Бъди войник“, която популяризира военната професия, и приключи за тази година.

Отбелязването на първата годишнина от кампанията „Бъди войник“ не е краят, това беше само началото, каза Каракачанов, който благодари на всички структури от МО, които се включиха в нея.

Каракачанов посочи, че идеята на кампанията е да покаже на обществото, че след „поне две десетилетия опити армията да бъде вкарана в забвение“, нещата се променят. Амбицията ни беше да покажем на обществото хората, благодарение на които българският гражданин може да живее спокойно, каза министърът на отбраната, като добави, че е било повишено самочувствието и на военнослужещите.

Каракачанов отбеляза, че само с тази кампания няма да бъде преодолян натрупаният през годините проблем с липсващите кадри във въоръжените сили, и изтъкна и други мерки като увеличаването в три поредни години на доходите на военнослужещите, модернизационните проекти, средствата за ремонти и поддръжка на техниката, за подобряване на материалната база.

Кампанията е успешна, най-вече в това, че показахме на българското общество желанието ни да бъдем с него и да служим в негов интерес, каза заместник-началникът на отбраната генерал-лейтенант Димитър Илиев.

Пред журналисти Каракачанов и Илиев посочиха, че най-голям интерес има към някои от позициите във Военновъздушните сили и в Сухопътните войски. Във ВВС дори са успели да наберат кандидати за всички обявени места. Добре се движели нещата и в СВ. За медии пари не са давани, каза Каракачанов. За стойността на другите разходи, които са бюджетни, ще се прави разчет. Най-големият разход е за участието на Националната гвардейска част във всяко от отделните събития – около 107 000 лева за цялата година.

Кампанията „Бъди войник“ беше обявена през октомври 2018 г. в София с киноспектакъл в НДК. Тази година проявите започнаха през февруари и завършиха през ноември във Велико Търново. В 31 града на страната бяха организирани информационни борси за запознаване с условията на военната служба. Кампанията вероятно ще продължи по по-различен начин, в началото на идната година концепцията за нея ще бъде обсъдена и приета.

Източник: https:www.24chasa.bg

Leave A Reply

Your email address will not be published.

WC Captcha 65 + = 73