Драгомир Димитров: Скоро ще се пазарува и онлайн от Женския пазар, ще доставяме плодовете и зеленчуците до дома

https://mreja.bg/komentar/dragomir-dimitrov-skoro-shte-se-pazaruva-i-onlayn-ot-zhenskiya-pazar-shte-dostavyame-plodovete-i-zelenchucite-do-doma/81553 Mreja.bg
Драгомир Димитров: Скоро ще се пазарува и онлайн от Женския пазар, ще доставяме плодовете и зеленчуците до дома


Шеф готвачи ще приготвят българска кухня с фермерски продукти на пазара на 12 октомври, казва в интервю изпълнителният директор на "Пазари Възраждане" ЕАД

- Г-н Димитров, “Пазари Възраждане” е в топ 3 на най-успешните общински дружества на София. Как от място, което повечето хора избягваха, превърнахте Женския пазар в обект, привличащ не само софиянци, но и туристи?

- Да, факт е, че Женският пазар вече е притегателно място както за столичани, така и за туристи. Най-старото тържище в София предлага не само пресни плодове и зеленчуци от български производители, но и възможност посетителите да се насладят на различни преживявания и културни събития. Зад промяната стои неуморната и всеотдайна работа на целия ни екип. Предложих нова и модерна визия за развитие на пазарното пространство, а Столичната община и съветът на директорите на дружеството повярваха в идеите ми и ме подкрепиха. Така вече над 2 г. реализираме промяната заедно. В основата на концепцията за развитие на Женския пазар е разглеждането му като градско пространство, което се нуждае от модернизиране във всеки аспект, за да стане привлекателно за столичани и гостите на столицата. Тази философия на управление постави пред нас нелеката задача да се преборим с отрицателния имидж на пазара и да му създадем нова, по-привлекателна и успешна визия. От една страна, обновяваме градската среда, а от друга -

запазваме

колорита и

спецификата

на пазара

Целта на тази промяна е да се повиши конкурентността на Женския пазар, да се привлекат нови посетители, които се нуждаят от модерни услуги, да привлечем туристите заради неповторимата архитектура и специфика на мястото. А това ще привлича нови инвеститори от по-висок клас и по-стабилно бизнес развитие с по-голяма принадена стойност.

- И как се случват тези промени?

- Създадохме иновационна политика за въвеждането на много съвременни решения. Например проектираме колонки за зареждане на електромобили, създаваме портал за електронна търговия за доставки на стоки от пазара до дома и офиса. Скоро ще финализираме тези проекти. На пазара е достъпен

свободен Wi-Fi

интернет,

изработихме и специално мобилно приложение с виртуална разходка, заснета с дрон, и карта на пазара, чрез които може да се информирате за всичко, което се случва почти в реално време.

Но най-важните промени правим с провеждането на фестивали – тези тържества на градската култура, които радват сетивата и чрез които се променят навиците на хората. Трета поредна година на Женския пазар се организират фестивали и събития, които утвърждават модерната градска култура – нещо, което отдавна се случва в Европа и по света, но вече добива популярност и в София. Провеждаме StrEAT Fest –

фестивал за

популяризирането

на уличната храна,

но с гурме привкус, което се предлага в най-добрите столични ресторанти.

Така правим възможното гостите на този фестивал на сетивата да се докоснат до световната кухня, но в стрийт вариант, което се оказва най-подходящо в съвременното забързано ежедневие. За четвърти път Женският пазар ще е домакин на SOFIA VINYL FEST – фестивала на грамофонната плоча и страстта към аналоговата музика. Подобни събития привличат на Женския пазар хора, които иначе никога няма да дойдат там, но когато ги доведем по един нетрадиционен начин и усетят духа на мястото, после стават редовни посетители.

Работим и за привличането на чуждестранни туристи. Мисля, че успяхме да превърнем Женския пазар в атрактивна туристическа дестинация. Всеки ден имаме по 400-500 чуждестранни туристи, които идват запленени от магията на мястото.

- Какви събития предстоят на Женския пазар?

- На 12 октомври Женският пазар ще бъде домакин на първия по рода си фермерски пазар “Пендара”, който организираме с Local Food. Това е изцяло нов модел на фермерски пазар, който подкрепя стартиращи малки фермери и занаятчии. Има и фокус върху националното гастрономическо наследство, представяйки храната чрез кулинарни щандове, демонстрации на традиционна българска кухня от различни краища на страната и на шеф готвачи, които готвят с продуктите на фермерите, и академия за обучения на млади фермери. Освен че посетителите ще могат да си купят български плодове и зеленчуци, както и вкусни занаятчийски храни, със сигурност ще им подарим различно преживяване на фермерски пазар. Амбицията ни е фермерският пазар да се провежда всяка събота. За първото издание вече има записани 30-ина участници, и то месец преди крайния срок.

На 25 септември пък ще се проведе международният поетичен фестивал “Софийски метафори”. Поети от 10 европейски страни

ще пишат стихове,

вдъхновени от

Женския пазар

- Полагате и сериозни усилия за сигурността на клиентите и чистотата на пазара.

- Създаването на добра инвестионна среда изисква да гарантираме сигурността на търговците и гражданите. С помощта на Столичната община монтирахме последно поколение камери, отворихме офис на 3-о районно, изградихме мащабно LED осветление, за да са сигурни и спокойни посетителите и търговците на пазара.

Женският пазар вече е едно сигурно и спокойно място. Въведохме и едни от първите подземни контейнери за отпадъци в София, полагаме ежедневни грижи за чистотата. Все пак 60 000 души дневно посещават Женския пазар.

- Вие сте и единственото общинско дружество, което управлява галерия “Сердика” и лятна сцена “Кино Кабана”.

- Това е голямо предизвикателство. Галерия “Сердика” се превърна в зона на съвременното българско изкуство и има голяма популярност в артсредите. Радвам се, че наред с млади и утвърдени родни автори и чуждестранни артисти излагат свои творби в галерията.

“Кино Кабана” е сред най-емблематичните културни зони в сърцето на града – парка пред НДК. Там “Пазари Възраждане” ЕАД инвестира в реновирането и съживяването на това прекрасно пространство. То стана сцена, на която Столичната община реализира голяма част от културната си програма. Там почти всяка лятна вечер има събития, които събират почитателите на киното, музиката и танците.

Така подпомагаме усилията на Столичната община да развива и облагородява София. Прилагането на модерната визия и политика за управлението показват резултати – “Пазари Възраждане” не само, че е в топ 3 на най-успешните общински дружества, но е и пример за превръщането на пространствата, които менажира, в модерни градски зони с безспорен социален ефект за столичани и гостите на София.

Източник: https:www.24chasa.bg


0 Коментара

Коментирай

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и политика за поверителност.