Високото съдържание на въглероден двуокис в атмосферата влияе катастрофално на интелектуалните способности на хората.
До този извод стигнаха учени от университета Колорадо Боулдър и университета в Пенсилвания (САЩ), а резултатите от изследванията им са публикувани на сайта Phys.org.
Увеличените въглеродни емисии влияят пагубно не само върху природата, водейки до промени в климата. Учените проучили как увеличеното ниво на въглеродния двуокис влияе на обучението на децата. Предишни проучвания показали, че замърсяването на въздуха в класните стаи въздейства на умствените способности, като силно намалява концентрацията. Проблемът лесно можел да бъде решен, като се отвори прозореца да се проветри. Досега обаче не е бил проучен въпросът за влиянието на “свежия” въздух, който вече също е силно замърсен. В търсене на отговора учените създали модел с две възможности.
При по-оптимистичния сценарий когнитивните способности на учениците ще намалеят с 25% до 2100 г., ако количествата парникови газове намалеят. Ако обаче нивото на изхвърляните във въздуха замърсители остане на сегашното ниво, човечеството до края на века ще затъпее наполовина. Това е първото изследване което проучва как редовното дишане на мръсен въздух влияе на интелекта.
През 2015 г. изследователи от Харвард накарали 24 души да прекарат 6 работни дни в лабораторно контролирано помещение, в което нивата на въглеродния двуокис варирали. Всеки следобед участниците трябвало да се справят със задачи от реалния живот. Компютърна програма показала, че когато нивата на газа се увеличавали, участниците се затруднявали с анализирането на информация, изграждането на стратегии и способността да реагират на кризи.
Източник: https:www.24chasa.bg