Около 80% от хората, които се занимават с пътна помощ и репатриране на автомобили, са в „сивия сектор". Това заяви в ефира на „Здравей, България" Енчо Андонов, управител на фирма за пътна помощ.
Темата беше поставена след тежката катастрофа край Лозен, в която стана известно, че такса за репатриране може да достигне до 900 лева. Оказва се, че до отговорните институции са подавани десетки сигнали за злоупотреби в пътната помощ. Постави се и въпросът някой може ли да регулира такъв тип цени? Потърпевшите знаят ли предварително, че това е цената? Могат ли да потърсят друга фирма?
Освен това се зададе и въпросът лицензиран ли е мъжът, поискал шокиращата сума и защо няма реакция от контролните органи?
„Вчера проверих регистъра на фирмите за пътна помощ, той фигурира там. Има издадено удостоверение от Автомобилната администрация, има право да извършва тази дейност", каза Андонов.
„За мен цената е завишена. Но много са факторите, които определят самата цена", каза Андонов.
Той каза, че е подавал сигнали за нередностите. Последният му е до Главна дирекция „Национална полиция", изпълнителния директор до „Автомобилна администрация", както и до НАП, Комисията за защита на конкуренцията и Комисията за защита на потребителите.
„Подаден е на 03.01.2025 г. Уведомявам всички тези институции, че чрез социалните мрежи и сайтове за обяви, има обяви на хора, които извършват нерегламентиран превоз на МПС, които са спрени от движение, не могат да се движат сами. Поисках институциите да проверят тези обяви и сайтовете за пътна помощ", заяви Андонов.
Първоначално цената е около 1,5 лева на километър. На място обаче се доуточнява цената, тъй като зависи също дали автомобилът е претърпял ПТП, дали е в дере, дали е обърнат.
„Трябва да се пита колко е на километър, има ли такса „качване", допълнителни такси", обясни Андонов.