Ако някой обяви конкурс какво да е рекламното лого на ВиК дружествата в България, вероятно първото място ще бъде за старата римска поговорка “Където е текло, пак ще тече”. Защото те очевидно работят точно на този принцип и така смятат да я карат поне до средата на този век. Поне това показват данните от анализа на КЕВР, според които повече от 60% от водата, която ВиК дружествата в България са купили от държавата, не са стигнали до потребителите, а са изтекли в нищото.
Скандално е, че когато идват времена на критична липса на ресурси, когато в света се задават войни за вода, в България тя се пилее в гигантски мащаби. И забележете, трябва да чакаме 2031 г., та евентуално загубите на вода да стигнат 49%. И изглежда, това е приемлив бизнесплан. Само че загубите на вода трябва да бъдат сведени до минимум, а не до скандалните 49%. И не е необходимо да има кризи като тази в Перник, за да вземат бързи мерки. Не може да има нищо по-важно от това да се спрат неразумните загуби - не само в Перник, а в цяла България.
Източник: https:www.24chasa.bg