Фестивал развива чрез игри емоционалната интелигентност на децата

https://mreja.bg/skandali/festival-razviva-chrez-igri-emocionalnata-inteligentnost-na-decata/62518 Mreja.bg
Фестивал развива чрез игри емоционалната интелигентност на децата


Полина Коцева организира Pop-Up Festival за втори път в България

Да направят медал за приятел, когото смятат за много важен, и да разкажат защо е такъв. Да напълнят сърцето си с положителни емоции под формата на игра или да влязат в центъра на кръг на доверие и да споделят интересни и важни неща за себе си. Това са само част от многото активности, които деца и възрастни правят по време на Pop-Up Festival, имащ за цел да развива емоционалната интелигентност на децата.

“Инициативата е на най-голямата и най-стара организация в света - 6 Seconds, която вече години наред прави този фестивал, и общата бройка на децата, които се включват в активностите тази година, наброява милион и половина от над 200 държави. За нас е много голяма чест, че България може да се включи в това”, разказва организаторът и главния координатор на фестивалните активности в България на Pop-Up Festival Полина Коцева. В България инициативата се провежда в 27 града - както големи, така и малки.

Фестивалът се прави

във всички държави по

едно и също врем

всяка година - винаги в края на ноември, защото на 20 ноември ООН отбелязва Международния ден на детето. Преди 30 години на тази дата е приета конвенцията за правата на детето. УНИЦЕФ е главен партньор на това събитие.

У нас той се организира за втора година, а разликата като брой участници и доброволци с миналата е почти тройно по-висока. През 2018 г. локациите (детски градини, училища, клубове), в които са се провеждали активностите от фестивала, са били 25, а сега - около 60. Броят на децата миналата година е бил 700, тази надхвърля 2500. Заради огромния интерес от страна на хората, които искат да се включат, тази година е удължен и срокът. Така вместо до края на ноември на практика фестивалът продължава на места чак до средата на декември.

За качествено образование, без глад, здраве и благосъстояние - това са само част от целите на ООН, насочени към устойчивото развитие на обществото. Всяка от активностите подкрепя някоя от тези цели.

“Те играят игри. Една от активностите е да си направят медал за приятел, който смятат за много важен, и да проведем дискусия защо го намират за толкова значим - какво прави един истински приятел, ти дали си такъв за някого. Какво би те направило по-добър приятел. Друга такава игра е да усетим различни емоции, за каквито смятаме, че има място в сърцето ни. После говорим за това кои хора могат да бъдат в сърцето ни, защо те са толкова специални за нас”, обяснява Коцева и допълва: “ При повечето от тези активности за социално-емоционално изучаване с учениците, родителите и учителите се работи в кръг, за да можем да се наблюдаваме. В този кръг споделяме проблеми и решения, свързани с регулирането на нашите емоции. Покрай това разбрах, че всяко дете иска да сподели и да се почувства разбрано”, казва Полина Коцева. Тя е практик в сферата на емоционалната интелигентност с международна акредитация. Със своя колектив създават множество ресурси и цялостни програми за социално-емоционално изучаване у нас. Нейната организация е международен партньор в провеждането на фестивала по света. Също така тя и екипът ѝ от няколко години активно си партнират с международните експерти в областта на емоционалната интелигентност. Тя самата има 3 деца, които са едно от важните вдъхновения да практикува социално-емоционално изучаване. 

“Важно е да научим децата ни да четат, пишат и смятат, да знаят чужди езици и пр. Ако не общуваме с тях за това как да регулират емоциите си, точно тези емоции могат да ги провалят през целия им живот, независимо колко големи академични знания имат. Научно доказано е, че социално-емоционалното изучаване може да бъде превенция за най-сериозните проблеми в учебната среда - като агресия, демотивация, депресия, зависимости и др. Работим с много училища и детски градини и опитът ни е показал точно това”, разказва Коцева.

Активностите са подходящи за деца над 3-годишна възраст и възрастни. Няма минимален брой участници за игрите, може да се прави дори само с едно хлапе. Всеки от организаторите си избира дати, на които да провежда заниманията. “Например в едно от училищата в Пловдив имат всеки ден в продължение на седмица такива активности”, уточнява тя. Тази година за първи път ще участват и по-големи. Частна гимназия във Варна е решила да стане една от точките на фестивала. Активности ще се провеждат и сред студенти от Икономическия университет в морската столица. 

“Те са по-скоро като тренинги за тях, подобни на игрите в тимбилдингите”, разказва тя.

Формата е отворена за всички желаещи да се включат като доброволци или участници. Доброволец се става с регистрация в интернет, като се попълва форма за участие.

Не е задължително да се

организира в училище или

детска градина,

може да се играе и само в семейството.

“При регистрация получавате веднага активностите - пълен достъп до тях заедно с материали за украса, за да създадете приятна атмосфера, с рамки за снимки и т.н. Към активностите вървят и инструкции - как да се правят, за каква група деца са подходящи”, разказва Коцева. При това - напълно безплатно.

А идеята на всичко това е простичка и само една - да сме заедно в необятния свят на емоциите и чувствата.

В рамките на фестивала децата играят различни игри, чрез които се учат да споделят емоциите и чувствата си. 

Източник: https:www.24chasa.bg


0 Коментара

Коментирай

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и политика за поверителност.