Днес е обявен четвъртият бойкот срещу големите търговски вериги, като организаторите отново призовават гражданите да избягват пазаруването и да не използват банкови карти при плащане.
Според данни на НАП обаче, последният подобен протест миналия четвъртък е имал обратен ефект. Вместо спад в оборотите, магазините са отчели ръст от над 2 милиона лева – от 25,3 милиона в деня преди бойкота на 27,4 милиона лева в самия ден.
Това е първият случай, в който бойкотът не само че не води до загуби за търговските обекти, но дори увеличава приходите им.
При предходните два протеста резултатите бяха различни – в единия ден магазините регистрираха спад от 1,1 милиона лева, а при първия бойкот оборотите намаляха със 7,9 милиона лева.
Предстои да се види дали днешният протест ще доведе до реален финансов натиск върху търговските вериги или ще повтори неочаквания ефект от предходната акция.