Омбудсманът призова за ясни срокове за справяне с водната криза в Перник

https://mreja.bg/senzacionno/ombudsmanat-prizova-za-yasni-srokove-za-spravyane-s-vodnata-kriza-v-pernik/73637 Mreja.bg
Омбудсманът призова за ясни срокове за
справяне с водната криза в Перник


Омбудсманът Диана Ковачева изпрати поредна препоръка до министъра на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова във връзка с водната криза в гр. Перник и региона.

В писмото си доц. Ковачева подчертава, че всекидневно в институцията постъпват десетки сигнали и жалби на граждани, които се оплакват както от липсата на вода, така и от недостатъчния брой водоноски и качеството на водата в тях, съобщиха от пресофиса на омбудсмана.

„Необходимо е предприемането на спешни мерки, защото независимо от извършените проверки, експертни срещи и проучени възможности досега, при липса на бързи решения за справяне със ситуацията, има опасност проблемът да се задълбочи“, пише омбудсманът.

В препоръката си доц. Ковачева обръща внимание на необходимостта спешно да бъдат обявени възможните варианти, които в краткосрочен и дългосрочен план да доведат до решаване на проблема с водоснабдяването в региона. Омбудсманът настоява да се набележат конкретните срокове за всяко едно от техническите решения за алтернативно водоснабдяване, да се осъществява ефективен контрол по изпълнението им, включително по спазването на определения воден режим, както и да се гарантират правата на гражданите за достъп до информация и участие при вземане на решения.

В писмото си Диана Ковачева посочва и че предвид сигналите за лошото качество на питейната вода по време на режимното водоподаване отново предлага да бъде обсъдена възможността за справедливо решение за прилагане на по-ниска от утвърдената от Комисия за енергийно и водно регулиране цена на водоснабдителната услуга.

„Използвам случая да Ви припомня, че още на 17 октомври 2019 г. Ви изпратих препоръка за предприемане на мерки за решаване на проблема с липсата на механизъм за констатиране на лошото качество на водата и определяне на по-ниска цена за гражданите в тези случаи. Моето предложение е за промени в Наредба № 4 от 14.09.2004 г. за условията и реда за присъединяване на потребителите и за ползване на водоснабдителните и канализационните системи, в която да бъде предвидена възможност за бърза реакция от страна на РЗИ при сигнал за лошо качество на водата за питейно-битови нужди“, пише омбудсманът в препоръката си до министър Аврамова.

Източник: https:www.24chasa.bg


0 Коментара

Коментирай

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и политика за поверителност.