Температурите сутрин спадат драстично, което нарушава способността на гражданите да спират своевременно особено на светофари или на пешеходни пътеки, където това се налага внезапно", обясни експерта Марин Сираков в ефира на БНТ.
Белият кант на монетата от 2 лв. е точно 4 мм, колкото по закон сме длъжни да караме минимум зимните гуми. Необходима е дълбочина на протектора, за да се получи адекватното сцепление от гледна точка на сигурност, от гледна точка на стабилност при спиране.
"Спирачният път е много по-дълъг, когато гумата е плитка, защото няма достатъчно каучук, който да направи контакт с пътната настилка", допълни експертът.
Специалистите в сервизите следят за неравномерно износване, след ремонт на автомобила трябва да бъде направен реглаж, за да има равномерно износване на гумите. На всеки 5000 км е препоръчително да се въртят предни със задни гуми, за да имат максимално дълъг живот.
Сираков напомни за зимната течност за чистачки, както и че е важно да се следи налягането, защото то спада, когато гумите са на студено и после на топло, а след това пак на студено. Той препоръча поне веднъж месечно да се прави проверка на налягането на гумите.
Източник: https:novini.bg