Потреблението се е понижило с поне 10%
Търговците за пореден път правят опит да излъжат клиентите си за Гергьовден.
Шефът на НОКА Симеон Караколев алармира, че немалка част от търговците са прибрали агнешкото от Великден във фризера и сега го предлагат за Гергьовден.
Караколев настоява БАБХ да вземат мерки, тъй като според него не е редно потребителите да бъдат подвеждани по този подъл начин.
Прави впечатление, че тази година българите са консумирали значително по-малко количество агнешко месо за Великден. По всяка вероятност причината за това са високите му цени.
Според плановете на НОКА за двата големи празника (Великден и Гергьовден) е трябвало да бъдат продадени около 500 хил. агнета.
Потреблението обаче значително е спаднало. Караколев посочва, че равносметката ще бъде направена след утрешния ден. Отсега обаче е видно, че понижението е с поне 10 процента.
Освен всичко друго прави впечатление, че тази година за празниците българинът е заложил на по-малките разфасовки. Ако досега една компания купуваше цяло агне, то тази година същата тази компания купува половин агне.
Преходни години семействата са залагали основно на бут или плешка, докато през изминалия Великден са купили масово котлети.
Основните фактори, водещи до свиване на потреблението на агнешко месо, са инфлацията, ръстът на цените и вносът от Македония.
Източник: pik.bg