Поне 40% от шофьорите на такси в София, са на силни антидепресанти

От 5 коли в една може да има нередовен шофьор и точно той да ви се падне

https://mreja.bg/novini/pone-40-ot-shofyorite-na-taksi-v-sofiya-sa-na-silni-antidepresanti/123069 Mreja.bg
Поне 40% от шофьорите на такси в София, са на силни антидепресанти

От 5 коли в една може да има нередовен шофьор и точно той да ви се падне

Едва ли за някого е изненадващ фактът, че 20% от столичните „бакшиши“ въртят геврека с фалшиви шофьорски книжки, набавени от определено място, чийто собственик е пенсиониран вече инструктор, който има своите хора по високите етажи на властта.

Така под опеката на униформени и овластени, въпросният бивш инструктор издавал тапии за водачи на моторни превозни средства срещу скромно заплащане.

 

От услугите му се възползвали всякакви хора – от новодошли от провинцията, роми, безработни и наркотрафиканти до лица, които нямат завършен 8-и клас.

В последната петилетка групата на последните сред таксиметровите шофьори е нараснала главоломно. Поради липса на образователен ценз младежите търсели начин да припечелват бързи пари и единственото, което им идвало на ум, че могат да правят, било кормуването.

След като се свържели с „правилните хора“, които ги уверявали, че ще вземат няколко часа при професионален инструктор и после за 1-2 седмици ще станат отлични шофьори, тъй като в столицата се шофирало лесно – почти на всяко кръстовище имало светофар, указващ кога да се спре и потегли.

 

Случаят с таксиметровия шофьор, който наскоро качи возилото си на стълбите на зала Арена Армеец далеч не е единствен – жълти коли редовно се забивали по тротоарите заради несъобразена скорост, разсеяност или пък неправилно изпреварване.

Измъквали се от ситуацията, плащайки на ченгетата20-30 лв. или пък бивали отървавани от закона благодарение на шефовете на фирмата си, които „разполагали“ със свои хора в полицията.

 

„Очаква се по време на празниците ситуацията да излезе извън контрол по няколко причини. Първо, Ковид-19 редуцира доста от такситата в София, защото работата рязко намаля. След пандемията обаче нещата не се оправиха, а причината този път бяха цените на горивата. Потреблението падна. Гражданите викат таксита в краен случай. Заради празниците работа ще има, но ще се усеща острият недостиг на коли

 

Отсега се знае, че всеки курс за Нова година от която и да е точка на столицата ще струва твърдо 50 лева.

 

Второ, метрото работи от 5 сутринта до 24 часа и е изключително удобно за всеки, който окъснее някъде по кварталите.

 

Трето, публична тайна е, че около 20% карат с менте книжки, а поне 40% от шофьорите са на силни антидепресанти, ползват сънотворни или лекарски комбинации от хапове, които да държат психиката им здрава. Сред тях има тотално неуравновесени типове, за които органите на реда знаят, но по незнайни причини мълчат. Въпреки това никой не ги сваля от колите, защото „и те имали семейства, деца хранели, кредити изплащали“.

 

Никой не минава на психо, защото и то се купува от лекарите срещу скромна сума. На теория всички водачи са изрядни – здрави, уравновесени, внимателни, вежливи и добронамерени към клиентите. На практика обаче се оказва, че в тях няма нищо редовно. Дори летните гуми не са сменени със зимни и по-старите коли при по-упорит сняг се хлъзгат по улиците като шейни.

 

Как да се предпазят хората?! Ами никак! Господ да ги пази, защото държавата не може!

 

Преди дни станахме свидетели на друг случай, в който таксиметров шофьор пука с газовия си пистолет по деца, които се замеряли със снежни топки. Мъжът решил, че целят него. Притеснил се в снежните топки да няма камъни. И това се било случвало. За да сплаши малките, извадил патлака. Това нормално ли е?! Нито децата трябва да слагат камъни в снежните топки, нито шофьорите да гърмят по тях.

 

Има и един свещеник или поне мъж, който шофира в расо и се представя за поп. Колата му винаги е много мръсна. Таблото е накичено с разнообразни икони като размери и като светци. На огледалото виси някаква лепкава броеница. Кой е водачът на автомобила, коя е фирмата, не е указано. Човекът още не е махнал преградата към задната седалка, която таксистите бяха длъжни да поставят по време на пандемията. Когато се качиш при него, започваш да слуша притчи за деянията Христови. И докато не си изнесе беседата, не си затваря устатата. Бил някакъв евангелист. На всички предлага да го последват. Да ги заведе на адрес, където всички негови „братя и сестри“ се събирали. Делели всичко поравно, намирали си работа, подпомагали се финансово.

 

Друг дългобрад таксиметров се прави на оригинален, представящ се за слънцеяд. Ако го слуша човек ще остане с впечатлението, че е съвременен светец и 100%-ов праведник. На млади години се скъсвал от пушене и пиене, пилеел пари по жени и нямал пукнат лев зад гърба си. Но ето, че станало чудо – запознал се с някакъв индиец в София. Онзи го завел при свои хора и нашият човек на следващия ден осъмнал като нов. Започнал да съзерцава слънцето. Първо по 5-6 минути - сутрин и вечер. После по 10, накрая по половин час два пъти на денонощие. Когато се захранвал със слънчева енергия, не му било до ядене. Така отслабнал, отървал се от някои болежки и спестил доста пари. Успоредно с храната редуцирал и пиенето. Когато спрял алкохола, отказал и цигарите – вече не му се пушело.

 

А кажете сега, като чуете няколко такива истории какво ще си помислите? На какви хора поверяваме живота си, когато вечер в тъмното махаме на някое такси, за да ни качи и закара на определен адрес? Истинска руска рулетка си е – от 5 коли в една може да има нередовен шофьор и точно той да ви се падне“, обяснява столичанинът Руси Димитров.

 

В неговата ситуация са десетки граждани, на които се налага да ползват таксита. Сигналите за груби шофьори, мръсни коли и странни предмети по седалките са десетки. Пътниците алармират и за жена – таксиметров шофьор, която на задната си седалка държала демонстративно две бухалки. Обяснявала, че стоят там за всеки случай. Имало агресивни пасажери, които почерпени с огнени течности, редовно се опитвали да я свалят, но тя естествено не им се давала. По-нахалните отнасяли по удар в кръста, защото по главата се притеснявала да не ги удари и да ги убие случайно, та после да я съдят „като за човек“.

 

Жената била на видима възраст около 40 години. От време на време лъхала на алкохол, но това не пречело на забързани клиенти да ползват услугите й.

 

Публична тайна е, че от 3000 таксита в столицата, близо 250 обслужват криминалния свят на наркомани, крадци, проститутки и всякакви твари на два крака, опитващи се да се препитават с всевъзможни далавери. Бакшишите уж въртят празни курсове, светят в зелено, но не спират на маханията на хората, защото имат по-важна задача – да доставят „кристали“ комуто е нужно. С дрогата вървят и платените момичета. Общо взето, това е контингентът на повечето софийски таксита. Шофьор с честен труд, 24 часа на денонощие, ако ще да върти „геврека“, няма как да покрие разходите по колата, че и да остане някой лев за семейството. С нечестен обаче, бизнесът върви. Таксиметров шофьор преносвач на няколко грама „забранено“ може да си докара между 4 и 5 бона месечно чиста пара.

 

Водачи на жълти коли често пътуват до съседна Сърбия и Гърция. Возят клиенти, обикновено жени, представящи се за майка и дъщеря, сестри, братовчедки. Дамите почти винаги успяват да пренесат някой и друг грам, както и шофьорът. По правило жените винаги отсядат в хотели, където собственикът е приятел на таксиста. Гостуването продължава седмици – време, през което госпожите намират клиенти чрез хотелиерите, коментират запознати със сенчестата страна на бранша.

Източник: Уикенд

0 Коментара

Коментирай

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и политика за поверителност.