Напредва Обходът на гр. Бяла от АМ Русе-Велико Търново, над 150 специалисти и над 100 единици техника са на обекта

Диалог, професионализъм и институционално партньорство са в основата за успешната реализация на проекта

https://mreja.bg/novini/napredva-obhodat-na-gr-byala-ot-am-ruse-veliko-tarnovo-nad-150-specialisti-i-nad-100-edinici-tehnika-sa-na-obekta-2/173756 Mreja.bg
Напредва Обходът на гр. Бяла от АМ Русе-Велико Търново, над 150 специалисти и над 100 единици техника са на обекта

Диалог, професионализъм и институционално партньорство са в основата за успешната реализация на проекта

 

В град Бяла се проведе Информационен ден за проекта от стратегическо значение АМ „Русе – Велико Търново“, съфинансиран от Европейския съюз по програма „Транспортна свързаност“. Събитието събра представители на институциите, възложителя, изпълнителя, медиите и представи напредъка по реализацията на една от ключовите инфраструктурни инвестиции в страната.

В събитието се включиха, ръководителят на Представителството на ЕК в България Йорданка Чобанова, областният управител на Русе Драгомир Драганов, представители на Агенция „Пътна инфраструктура“, Управляващия орган на програмата и представители на фирмите – изпълнители, част от ДЗЗД „Русе - Велико Търново“ – водещата компания „Грома Холд“, „Европейски пътища“, „Етерна Кънстръкшън“, „Витез Проспект“ и „Пътпроект 2000“.

Присъстващите подчертаха значението на проекта за социално-икономическото развитие на Северна България и неговата роля в свързването на страната с Трансевропейската транспортна мрежа.

В своето изказване инж. Велик Танушев, представител на „Грома Холд“ и ръководител на ДЗЗД „АМ Русе – Търново“, акцентира, че изпълнението на проекта върви със сериозни темпове  - в момента са мобилизирани над 150 специалисти и повече от 100 единици техника, като вече са завършени редица подготвителни и строителни дейности. В същото време предизвикателствата са значими – изграждането върху льосови почви, склонни към слягания до половин метър, изисква прецизни инженерни решения и прилагане на нови технологии. Инж. Танушев подчерта, че с издаването на строително разрешение за целия участък е станало възможно изпълнението на предвидените опитни участъци от проекта и работната програма.

Сложността на съоръженията, като моста над река Янтра при км 57+100, който ще се реализира чрез конзолно бетониране, е още едно доказателство за високите технически изисквания на проекта.

За да бъдат преодолени тези предизвикателства, изпълнителите въвеждат модерни инженеринг решения, прилагат импулсно уплътняване на насипите, работят в координация с научни и проектантски екипи и се консултират с международни експерти. Ускорената мобилизация на техника и кадри гарантира навременното изпълнение на задачите, а прозрачната комуникация с АПИ, Министерството на регионалното развитие и благоустройството, Управляващия орган на програмата и местните институции е предпоставка за доверие и ефективност.

Инж. Танушев подчерта, че именно диалогът между институциите, изпълнителите и обществеността, съчетан с професионализма на ангажираните строителни екипи, е основата, върху която ще се осъществи този сложен, но изключително важен за региона проект. По време на събитието официалните гости и медиите имаха възможност да посетят строителната площадка и на място да се запознаят с извършените дейности по строежа на един от виадуктите.

4 пътни възли, 4 виадукта, 9 големи съоръжения, сред които подлези, надлези, селскостопански съоръжения, укрепителни стени и 44 малки съоръжения са част от проекта. Дължината му е 35,400 км и предвижда 4 платна за движение и аварийни ленти с проектна скорост 120 км/ч.

„Реализацията на АМ „Русе – Велико Търново“ ще доведе до премахване на една от най-опасните пътни отсечки в страната – обходът на Бяла, ще повиши безопасността на движението и ще подобри транспортната свързаност в Северна България. Очакваните социално-икономически ползи включват създаване на работни места, по-добра достъпност, повече възможности за бизнес развитие и по-високо качество на живот. Проектът е не само ключов елемент от националната инфраструктура, но и значим принос към европейската свързаност по оста Север – Юг“, споделя и Виктор Велев, изпълнителен директор на „Грома Холд“

Източник: informiran.net

0 Коментара

Коментирай

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и политика за поверителност.