По време на криза е по-изгодно да се купи нов автомобил
Автомобилите, закупени в навечерието или по време на кризата, са по-изгоден вариант за потребителите, отколкото купените преди кризата. До този извод стигнаха анализатори.
Загубите за клиента в първия случай са по-малко. Това заключение е направено на базата на редица изследвания.
Производителите на коли реагират на промените в икономиката по-плавно. Техните ценови листи не се актуализират веднага. Това гарантира, че клиентите ще закупят нова кола на старата цена.
Тенденцията при колите втора употреба е, че те също поскъпват. Но при тях увеличението на цената се реализира паралелно с избухването на кризата. Тук липсва моментът на по-плавна адаптация.
В резултат от това разликата между цената на нов автомобил преди кризата и средната цена на вторичния пазар ще бъде по-малка от тази на автомобил, закупен извън периода на кризата.
Това е основният показател, определящ купуването на автомобили в навечерието на кризата като наистина изгодно.
Анализатори доказват теорията си с няколко примера. В изследването им са включени седем популярни нови модела, продадени през 2014 и 2017 г. (Hyundai Solaris, Renault Duster, Renault Logan, Skoda Octavia, Toyota Camry, Lada Granta и Lada Largus). Изчислена е загубата в цената на тези автомобили по-късно - точно 3 години след реализиране на покупката.
Цената им е спаднала само с 9%, според изследването, пише auto.blitz.bg