Експерти предупреждават за нова измама с онлайн търговията
Ръст от 10% бележи онлайн търговията за изминалата година. Тенденцията е този процент да се увеличава все повече.
За покупки през интернет обикновено се налага да предоставим свои лични данни, за да си регистрираме профил, да направим поръчка и да получим пратката, пише БНР.
Това представлява своеобразна електронна идентификация, посочват от Национална Асоциация за Защита на Потребителите (НАЗП) и от Комисията за защита на личните данни (КЗЛД).
Най-често от потребителите се иска да посочим име и фамилия, адрес за контакт, телефонен номер и електронна поща. Тези изисквания няма как да се избегнат, но от НАЗП и КЗЛД предупреждават, че преди това е важно да се убедим, че данните ни ще бъдат защитени.
Експертите съветват да не се отказваме от опцията "да бъдем забравени" след покупката или иначе казано – предоставените от нас лични данни да бъдат изтрити след приключване на поръчката.