Тя ще има решаваща роля при възникнали спорове между засегнатите страни в сектора
Новата дирекция за правата на пациентите към Министерството на здравеопазването започна работа по пациентски сигнали.
Експертите вече обработват постъпили жалби и сигнали от граждани.
Новата дирекция ще помага не само в контрола по спазването на правата на пациентите, но и ще може да разработва методологии, програми, стратегии, както и да предлага промени в нормативни актове.
„Практиката е показала, че проблемите на пациентите са многобройни. Винаги в МЗ са постъпвали много жалби, сигнали във връзка с допуснати пропуски, нарушения и проблеми в здравната система. Основна цел на новата дирекция е да предлага начини за решаването на проблемите на пациентите чрез законови средства“. Това заяви Елена Болтаджиева, която е съветник в кабинета на министъра на здравеопазването.
Дирекцията ще има решаваща роля и при възникнали спорове между засегнатите страни в сектора, пишат от МЗ.
Обсъжда се откриването на приемна, в която гражданите да могат да дискутират своите проблеми и заедно с експертите да търсят решенията им. Също така ще бъде създадена електронна поща, на която пациентите да могат да подават своите сигнали и жалби онлайн.
Временно изпълняващ длъжността директор на дирекцията за защита на правата на пациентите е д-р Цветолюба Генкова, началник на отдел "Организация и метoдология на медицинските дейности, здравни политики и стандарти" в Дирекция „Лечебни дейности“ в МЗ. Общото между експертите в новата дирекция е опитът, който те притежават в работата с пациентските организации.
Припомняме, че Дирекцията за защита на правата на пациентите към МЗ беше създадена след промени в Устройствения правилник на Министерството на здравеопазването.
Източник: https:nova.bg