80% от автосервизите у нас са в сивия сектор

https://mreja.bg/novini/80-ot-avtoservizite-u-nas-sa-v-siviya-sektor/93566 Mreja.bg
80% от автосервизите у нас са в сивия сектор


В момента липсва закон за дейността им

Между 70 и 80% от автосервизите в България са в сивия сектор. Това обяви председателят на сдружението “Съюз на автосервизите” Емил Германов пред журналисти.

Според него основната причина за това е липсата на действащ закон за работата им. “Те нямат касови апарати, нямат трудови договори за служителите, нито пък необходимото оборудване. Това води и до увеличена опасност от катастрофи заради некачествен ремонт”, обясни Германов.

Цените при тях са два-три пъти по-ниски, защото не плащат данъци и осигуровки. Това пък води до компромиси с качеството на ремонтите от страна на регистрираните обекти, за да могат те да се доближат до цените на нелегалните сервизи, допълни още той.

Германов смята, че държавата и общините нямат желание да се занимават със сивата икономика в сферата.

Той предупреди шофьорите и за негативните ефекти от дизелови горива, които не са закупени от бензиностанция. “Eвтинoтo гopивo oбикнoвeнo ce oтличaвa c пo-ниcкa плaмнa тeмпepaтypa и пo-виcoкo cъдъpжaниe нa cяpa, кoeтo вoди дo eднa бaвнa cмъpт нa двигaтeлитe. A ниe знaeм кoлкo e cтap aвтoпapкът в Бългapия, тaкa чe пpи нac ca yтeжнeни oбcтoятeлcтвaтa. Пpи изгapянeтo нa виcoкoвъглepoднитe гopивa ce oтдeля вoдa, кoятo, cъeдинeнa cъc cяpaтa, пpaви cяpнa киceлинa. И пo цeлия път нa изгopялaтa cмec - oт клaпaни, пpeз тypбoкoмпpecopи, пpeз кoлeктopни тpъби, филтъp зa твъpди чacтици дo кpaйнoтo гъpнe - вcичкo тoвa e пoдлoжeнo нa eднa cилнo aгpecивнa cяpнa киceлинa, кoeтo вoди дo бъpзo излизaнe oт cтpoя и мнoгo тeжки peмoнти, кoитo мoгaт дa дocтигнaт и дo 10 000 лeвa”, пpeдyпpeди Гepмaнoв.

В страната в момента има около 5300 сервиза. В началото на 2017 г. в България са били регистрирани над 4 млн. автомобила, от които почти всички - близо 3,5 млн., са на възраст над десет години. Броят на старите коли се увеличава, защото годишно се регистрират повече от 200 хиляди стари коли и едва около 30 хиляди нови, допълни председателят на сдружението. Ако автомобилът е добре поддържан, възрастта му нямала толкова голямо значение, но ако човек си купи кола за 3-4 хил. лв., той няма да е готов да даде голяма сума и за качествен ремонт.

Германов посочи, че подкрепя идеята да се забрани вносът на леки коли, които са по-стари от десет години.

Регламентирането на дейността на автосервизите и регистрирането им за първи път бе разписано в проектозакона за пътните превозни средства, който мина обществено обсъждане.

Източник: https:www.24chasa.bg


С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и политика за поверителност.