Константин Занков след фалита на "Астрал холидейз": Туроператорита трябва да са адаптивни

https://mreja.bg/jalto/konstantin-zankov-sled-falita-na-astral-holideyz-turoperatorita-tryabva-da-sa-adaptivni/67590 Mreja.bg
Константин Занков след фалита на "Астрал холидейз": Туроператорита трябва да са адаптивни


„Банкови гаранции или гаранционен фонд биха стимулирали устойчивото и по-сигурно развитие на нашия туризъм. Гаранционен фонд за туризма би презастраховал на още едно ниво контрагентите. Туроператорите не примат подобна идея, обаче, тъй като това би блокирало техни финансови средства, а в сегашната икономическа ситуация би създало и предпоставка за фалити“. Това коментира пред БНР експертът Константин Занков от Института за анализи и оценки в туризма.

Темата отново стана актуална, след като вчера туроператорът „АСТРАЛ Холидейз Интернешънъл“, който беше официален представител в България на фалиралия „Томас Кук“, и оперира на българския пазар почти 24 години, прекратява дейност и започва процедура по обявяване в несъстоятелност.

Според Константин Занков фалитът на туроператора се случва в подходящ период – достатъчно време преди коледно-новогодишната кампания, и в известна степен е повлиян от ефекта на доминото след фалита на „Томас Кук“. В предаването „Преди всички“ експертът заяви, че не очаква други български туроператори да обявят несъстоятелност, тъй като с „Томас Кук“ са работили предимно „АСТРАЛ Холидейз“ и хотелиери.

По думите на Занков случилото се с българския туроператор е голямо изпитание за застрахователя, с който работи. Експертът не очаква да има проблем с изплащането на обезщетенията на засегнатите туристи, тъй като се е свързал със застрахователя, за да провери ситуацията, и е видял достатъчно адекватна реакция спрямо създалия се проблем.

„Засегнатите туристи трябва да отидат в офис на застрахователното дружество, да попълнят уведомление за застрахователно събитие с лична информация и с информация за пътуването, да приложат договора за организирано пътуване, както и документи за извършените плащания. Отговор трябва да получат до 15 дни и възстановяване на сумата“, обясни Занков.

Константин Занков не скри, че случващото се в туристическия бранш притеснява хората и ще намали доверието в туроператорите, но и подчерта, че все пак туроператорите остават най-подходящия партньор за по-комплексните пътувания заради почивната сигурност, която осигуряват:

„Туристът трябва да вярва в българския туроператор, а българският туроператор трябва да бъде адаптивен. Пазарът се промени много в последните години и има една трансформация на конвенционалния туризъм“.

Източник: https:www.24chasa.bg


0 Коментара

Коментирай

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и политика за поверителност.