Инстаграм разбива сърцата на инфлуенсърите, като скрива броя на харесванията

https://mreja.bg/skandali/instagram-razbiva-sarcata-na-influensarite-kato-skriva-broya-na-haresvaniyata/58534 Mreja.bg
Инстаграм разбива сърцата на инфлуенсърите, като скрива броя на харесванията


Платформата нарушава съня на младежите и създава страх, че ще пропуснат нещо интересно онлайн

Всеки ден в инстаграм се качват около 95 милиона снимки и видеоклипове. И всеки ден потребителите на социалната мрежа могат да разгледат подробно всяко едно от техните 4,2 млрд. харесвания.

Или поне досега можеха да го правят.

От няколко месеца сме свидетели на новата инициатива на инстаграм да крие “харесванията” на снимките на потребителите си в определени страни. През юли компанията “Инстаграм” обяви, че ще премахне видимите броячи на лайкове в шест страни - Австралия, Бразилия, Исландия, Италия, Япония и Нова Зеландия. Мярката бе първо въведена пробно в Канада още през май.

Промяната е на пръв поглед малка. Потребителите в засегнатите пазари досега виждаха броя на лайковете за всеки пост. Тази информация вече ще бъде скрита. Самите автори на публикациите ще могат да виждат броя на харесванията на собствените си снимки, но не и техните последователи. Единственият начин потребител да види колко точно популярен е човекът, който следват, е да преброят ръчно списъка с лайкове под дадената снимка.

Макар тази “забрана върху лайковете” да е само в проучвателна фаза, а от “Инстаграм” да отказват да коментират плановете си за американския пазар и останалата част от европейския,

интернет е обзет

от тревоги

както сред инфлуенсърите, така и сред анализаторите на социалните мрежи и компаниите, чийто бизнес е да продават лайкове.

Защо инстаграм направи харесванията невидими? За да създаде “среда с по-малък натиск” и да се справи с притесненията относно психичното здраве на своите потребители, каза шефът на “Инстаграм” Адам Мосери на конференция в Калифорния в началото на тази година.

Според британско проучване от 2017 г. за хората на възраст между 14 и 24 г. инстаграм е социалната мрежа с най-лошо отражение върху психическото здраве. Изследването е осъществено от Кралското общество по здравеопазване, което задало серия въпроси за влиянието на ютюб, инстаграм, снапчат, фейсбук и туитър върху здравето и благополучието на потребителите. Отговорилите на въпросите за инстаграм младежи твърдят, че

платформата

е повлияла

на начина, по

който гледат

на тялото си,

нарушила съня им и предизвикала т.нар. FOMO (fear of missing out) - страха да пропуснеш нещо интересно онлайн.

“Базираните на изображения инстаграм и снапчат са в дъното на рейтинга заради влиянието им върху психиката. Това кара младите хора да се чувстват непълноценни и предизвиква тревога”, коментира шефката на Кралското здравно общество Шърли Крамър.

Има опасения, че промяната в социалната мрежа се отразява зле и на т.нар. инфлуенсъри, които получават пари, за да влияят на мнението на своите последователи. Много от тях приветстваха, поне публично, хода на платформата. Други обаче се опасяват, че промяната ще бръкне директно в джоба им и ще затрудни прехраната им. Трети драматично посочиха, че това ще разбие сърцата им.

Джо Гаглиз, съосновател на глобална агенция за инфлуенсъри, базирана в Канада, казва, че скриването на харесванията е

много “по-голям

удар по егото им,

отколкото

по джоба им”

Говорител на “Фейсбук”, която притежава “Инстаграм”, каза пред Би Би Си, че: “Тази промяна прави брояча на лайкове невидим за останалите, така че да можете да се съсредоточите повече върху разказването на своята история”.

Дали промените ще реформират начина, по който работи инстаграм? Зависи кого питаш.

Австралийски инфлуенсъри критикуват този ход. Джем Улфие, хранителна и фитнес инфлуенсърка от град Пърт с 2,7 милиона последователи, се

оплака по

националното

радио, че

инстаграм ѝ е

отнел критичен

инструмент

Младата инстаграмърка от Мелбърн Микаела Теста ридаейки, записа прочувствено видео в ютюб, с което осъди хода на платформата. Разбираемо, и двете жени веднага бяха бомбардирани с подигравки от цял свят и призиви да си “намерят истинска работа”.

За тях обаче и за много други инстаграм е истинска работа. Някои от тях, като австралийската фитнесинфлуенсърка Кайла Итинес, могат да натрупат значително богатство. Твърди се, че богатството на Итинес, която има близо 12 милиона последователи и собствено фитнес приложение, възлиза на над 31 млн. щатски долара.

Инфлуенсърът прави пари, като си партнира с рекламодатели, за да промотира стоките им в своите публикации или чрез временно видими “Истории”.

Инфлуенсърката Кармен Хътер разказва например, че общо правило на вдигнатия палец е, че създател на съдържание със 100 000 последователи може да поиска $ 1000 за следваща публикация. Параметрите обаче варират драстично в зависимост от нивото на ангажираност на потребителите - колкото повече харесвания, коментари и споделяния има, толкова по-ценен и високоплатен е авторът.

Занимаващите се с фитнес потребители на инстаграм могат да популяризират своя собствена програма за хранителен режим. Пътуващ инфлуенсър може да продава снимки от приключенията си или да позиционира стоки в кадрите, които споделя, интересуващите се от мода могат да си партнират с големи марки.

Тами Хемброу, фитнес инстаграмърка с 9,7 милиона последователи в основния си акаунт, има собствена атлетична модна линия и приложение за фитнес и си партнира с марки, които рекламира в постовете си. Тя казва, че промяната не се е отразила върху начина, по който прави бизнес. “Харесванията станаха по-скоро конкурс за популярност”, казва Тами Хемброу.

Макс Дойл, управляващ директор на базирана в Сидни маркетингова агенция за инфлуенсъри, казва, че е рано да се определят резултатите от промените, които в момента се тестват, но прогнозира “намаляване на интереса”, ако лайковете са невидими за феновете. “А интересът и

лайковете са

като дигитална

валута за

влияещите хора

в инстаграм”, казва той.

Джоана Орландо, старши преподавател по образование и дигитален начин на живот в Университета в Западно Сидни, казва, че с промените в начина на функциониране на платформата може да се добави напрежение към тези, които изкарват прехраната си чрез инстаграм. “Нуждата от изготвяне на нова бизнес стратегия при всяка промяна на платформата добавя повече психическо напрежение върху инфлуенсърите”, казва тя. “Колкото и да искат да смятат себе си за независими предприемачи в това пространство, всичко може да се промени за миг, стига собствениците да вземат решение”.

Други платформи също работят по подобни промени в своя дизайн. Ютюб например обяви през пролетта, че публично ще се вижда само закръглен брой на абонатите за даден канал, за да се избегне възможността потребители да сравняват в реално време кой има повече абонати и да се стига до състезания с тази цел.

Източник: https:www.24chasa.bg


0 Коментара

Коментирай

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и политика за поверителност.