• Този уебсайт използва бисквитки, за да осигури по-добро потребителско преживяване. Използвайки нашите услуги Вие се съгласявате с това.
Всички
Новини

Заради Зеления сертификат: Магазините празни дори и на Черния петък (Продавачи: Толкова празно никога не е било)

Ноември 15
12:06 2021
A+ A-
7503 прегледа

Детски магазин с трима души вътре, когато има отстъпки между 25 и 30%? На Черен петък, който прагматичните майки дебнат от месеци, за да купят коледни подаръци на сметка? Не е за вярване, но тази година е факт.

Зеленият сертификат за вход в големи търговски обекти съсипа коледното пазаруване на майки, татковци, баби, дядовци, стринки и лели. „Толкова празно никога не е било на „Лудият петък“, обобщава продавач-консултант в „Хиполенд“, докато поглежда сертификата на клиент на вратата. "Миналата година на това място се виха опашки от ранни зори и се налагаше един от нас да играе ролята на „регулировчик“, за да управлява тълпата", разказва дамата. През 2020 г. по това време важаха други противоепидемични мерки - в големите магазини можеше да влиза всеки с предпазна маска, но до стигане на определена бройка, за да няма струпване. Затова хората се пускаха на порции. А по-миналата година, ерата преди ковид-19 се налагаше да разтърваваме клиентки, стигнали до ръкопашни схватки и кавги кой пръв ще вземе избрания подарък", с въздишка си спомня тя. Тогава понеделникът, след „Лудият петък“, магазините изглеждаха така опоскани, сякаш е имало военни действия, а не коледен шопинг.

В един от магазините на веригата в Пловдив сега е толкова спокойно, че можеш да си избираш, гледаш, връщаш, пробваш играчките и през цялото време консултант да ти е под ръка. По обед в търговския обект имаше не повече от десетина души. Предимно майки, които след отстъпката спестяват солидна сума, особено ако купят всичко за предстоящата Коледа накуп. 

Възрастна двойка доволно мъкнеше столче за хранене за 1-годишното си внуче - подарък, предварително обсъден и одобрен от родителите му. От 150 лева по етикет важната вещ за ежедневието на мъника им излезе 112.50 лева. И двамата сме ваксинирани, но досега не ни се беше налагало да ползваме зеления сертификат, обясни г-жа Пенева от името на двамата, докато прилежно сгъваше важния документ. "Нито ходим по молове, нито по заведения, но ето сега е добре, че имаме сертификат", разсъждава тя. Бабата и дядото действали по план - снахата им дала модела на столчето за хранене и за тях останало удоволствието просто да го купят.

Други родители обаче нямаха подръка някой, който да напазарува вместо тях, и се наложи да обикалят между щандовете с невръстните си деца. Малчуганите, след първоначалния ступор, че се намират в море от играчки, не спряха да търчат и възхитено да ахкат от шаренията в магазина. Младо семейство с 2-годишно дете пък изкара максимума от ситуацията, като остави малкото момиченце само да си избере подарък. "Да, липсва елементът на изненада, но пък сме сигурни, че подаръкът ще е удачен", поклати глава майката, пише Марица.

Имаше и бащи, изпратени с подробен списък с играчки и съответните им снимки в телефона, които трябваше да купят на промоция. Мъжете в детските магазини са едни от най-стегнатите и обрани клиенти, показва опитът. Най-големият им проблем е да намерят нещото по щандовете, оттам нататък не се задълбочават много и тичат към касата.

Въпреки огромните табели, че в търговските обекти се влиза само със зелен сертификат, все пак имаше хора, които решиха да се пробват да минат метър. „Аз сложих еднодозова ваксина вчера, не може ли...“. Любезна консултантка обаче цитира заповедта на здравния министър Стойчо Кацаров, че сертификат за ваксинация с „Янсен“ е валиден едва след 14-ия ден. Току-що ваксинираната жена отстъпи, без да се стига до препирни. 

В конкурентната верига за детски играчки и стоки „Комсед“ кампанията „Хепи уикенд“ с 30% отстъпка от цените също върви вяло. Кампанията беше 3-дневна. В един от моловете, в иначе час пик за пазаруване, в огромния магазин имаше десетина майки. Едната грабнала под мишница симпатичното семейство на прасенцето Пепа Пиг и ултраскъпа кола от друго детско филмче - "Пес Патрул". "По етикет наистина е „ултраскъпа“, а след отстъпката на каса ще стане просто „скъпа“, усмихва се жената. "Но, няма как, това са написали децата ми в писмото до дядо Коледа".

 

 

Сподели
За автора
Lisa Stoilova

Свързани публикации
Коментари
Подреди по
 Добави коментар 
Име*
Съобщение*
Капча*