Автоматите за билети в столичния транспорт "спестили" 70 000 лева от ресто

https://mreja.bg/komentar/avtomatite-za-bileti-v-stolichniya-transport-spestili-70-000-leva-ot-resto/80017 Mreja.bg
Автоматите за билети в столичния транспорт "спестили" 70 000 лева от ресто


За четири години автоматите за билети в столичните трамваи и тролеи са ощетили пътниците със 70 000 лева. Това е сумата от невъзстановено ресто.

Стотици пътници в София всеки ден се сблъскват с този проблем. Трябва да разполат с точно приготвена сума -1 лев и 60 стотинки. В противен случай - получават билет, но не и ресто.

„Гледам винаги да слагам точно, ако нямам и отида при господина за билети, започват разни забележки”, споделя пътник в градския транспорт пред bTV.

Системата за таксуване е въведена през 2008 г., когато цената на билета е 1 лв.

Преди 10 години условията за таксуване са били такива. Сега има монети от 2 лв., а тя не може да премине през отвора на касовия апарат. Ако човек има монета от 2 лв., трябва да си купи билет от ватмана, не може от касовия апарат.

„Ако се пуснат например 3 монети по 50 ст. и една от 20 ст., което прави 1,70 лв., няма да се върне ресто от 10 ст.”, обяснява друг пътник.

Така за четири години от невъзстановено ресто в автоматите са останалите 70 000 лева.

„Тези спестени пари се заприхождават в касата на дружеството със специални протоколи и се използват за поддръжка на същата система. Този валидатор като се повреди трябва да се купи нов - един такъв валидатор струва 800 евра. Един касов апарат е 1500 евро”, посочват от градския транспорт.

Пътниците искат час по-скоро модерна система за таксуване и валидиране на билетите - която да не ги ощетява, а и да е по-удобна. Такава система се очаква до се въведе средата на 2020 г. .

Източник: https:www.24chasa.bg


0 Коментара

Коментирай

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и политика за поверителност.