Всички
Новини

Депутатите забраниха ароматизираните цигари

Февр. 10
11:36 2016
A+ A-
821 прегледа

Забрана за предлагане и продажбата на цигари и тютюн за ръчно свиване с характерни вкусово-ароматни качества и съдържащи добавки, като витамини, кофеин, с оцветяващи свойства за емисиите и други, приеха депутатите днес, след като гласуваха на първо четене промени в Закона за тютюна и тютюневите изделия.

С тях се въвеждат и новите опаковки на кутиите с цигари както и задължителните здравните предупреждения, които следва да се поставят върху всяка опаковка - "Пушенето убива - откажете се сега" и "Тютюневият дим съдържа над 70 вещества, за които е известно, че причиняват рак".

Забранява се и рекламата на конвенционалните и електронните цигари и контейнерите за многократно пълнене.Производителите и вносителите на „нови тютюневи изделия“ ще трябва да уведомяват шест месеца предварително Министерството на икономиката за всяко ново тютюнево изделие, което имат намерение да пускат на пазара и да представят негово подробно описание, указания за употреба, информация за съставките и емисиите в него, резултати от научни изследвания и друга информация.

Друга група промени са свързани с регламентиране на съставките и емисиите от цигари. Определят се максималните равнища на катран, никотин и въглероден оксид в изделията и методите за тяхното измерване. Производителите и вносителите на тютюневи изделия ще следва да представят на Института по тютюна и тютюневите изделия информация за всички съставки, за използваните количества и за основанията за тяхното включване, токсикологични данни и данни за методите за измерване на емисиите.За определени добавки в цигарите и тютюна за ръчно свиване на цигари, включени в приоритетен списък, производителите и вносителите ще следва да извършват разширени проучвания, за които ще уведомяват Европейската комисия. Освен това, ще бъдат длъжни да представят на Института по тютюна и тютюневите изделия всички свои изследвания, свързани с проучване на пазара, на предпочитанията на различните потребителски групи, както и информация за обема на продажбите по търговски марки.



Източник: http:www.trud.bg
Сподели
За автора
Administrator

Свързани публикации
Коментари
Подреди по
 Добави коментар 
Име*
Съобщение*
Капча*