Всички
Новини

Българинът вече не се лъже лесно, по-малко сигнали за измами по празниците тази година

Май 09
08:41 2016
A+ A-
696 прегледа

Празниците отминаха, но за мнозина остана неприятният вкус, че са излъгани – в магазина за месо, където вместо агнешко са им продали шилешко; с екскурзия, където вместо в 3-звезден са ги настанили в 1-звезден хотел; с промоция за уж на сметка мобилен телефон. За това говориха пред БНТ Богомил Николов, председател на асоциация „Активни потребители“ и Димитър Маргаритов, председател на Комисията за защита на потребителите.

Димитър Маргаритов каза, че това, което имат като информация и като постъпили сигнали и жалби на гражданите, показва, че през тези празници нещата са изглеждали сравнително добре. Не са много на брой случаите, в които потребители са станали жертва на някакви сериозни нарушения от страна на търговците. Все пак за тези около 60 сигнала, които са получени в рамките на двата периода, преобладават тези, които са свързани или с отказани рекламации на дефектни стоки, или с различен тип хитринки от стана на търговците по отношение на телекомуникационни услуги, по отношение на несъществуващи намаления и много по-малко проблеми, свързани с качеството на предлаганите продукти.

Наблюдава се една тенденция за леко успокояване на пазара в такива кампанийни периоди когато и потребителското търсене се повишава. Това се дължи на няколко фактора. Единият е повишената потребителска култура на българина, който е все по-склонен да се интересува от това какви са неговите потребителски права и как може да се справи сам в една ситуация, която вижда, че би могла да накърни правата му. Маргаритов е на мнение, че и контролната дейност и присъствието на Комисията за защита на потребителите на пазара спомага за това у търговците да има повече респект и те да знаят, че когато правят опити да накърнят някакви потребителски права, ще бъдат санкционирани и ще изгубят клиенти.

Богомил Николов заяви, че не са имали много драстични сигнали, за разлика от минали години. Той припомни, че те обикновено се засилват след празниците. Много малко хора ги търсят за съвет преди да положат подписа си под един дълъг и неразбираем договор, което от асоциация „Активни потребители“ обясняват, че е грешният начин на мислене. По-добре е човек да отдели предварително малко време, за да избегне грешките си, отколкото след това да търси начини, по които да ги поправя, посъветва Николов.



Източник: https:www.24chasa.bg
Сподели
За автора
Administrator

Свързани публикации
Коментари
Подреди по
 Добави коментар 
Име*
Съобщение*
Капча*