Всички
Новини

До Студентски град метрото може да има 4 или 5 станции

Януари 11
21:43 2018
A+ A-
3762 прегледа

Три варианта за трасе на бъдещото разклонение на втората линия след метростанция “Витоша” ще обсъжда днес общинския експертен съвет по устройство на територията към главния архитект на София.

Първият вариант е с 4 нови станции и дължина 4,05 км. След станция “Витоша” се планират станции на бул. “Черни връх” до ул. .“Д. Манчев”, в кв. “Витоша” - до комплекс “Сити Гардън”, при бул. “Симеоновско шосе” и ул. “А. Разцветников” и в Студентски град - до бл. 24.

Вторият вариант е с трасе 4,9 км и 5 станции. Те са по бул. “Черни връх” до ул. “Д. Манчев”, на ул. “Ст. Савов”, на бул. “Симеоновско шосе” и ул. “Проф. д-р Иван Странски”, до НСА и при Студентска поликлиника.

Третият вариант предвижда 4 станции и 3,6 км. При него станциите ще са на бул. “Черни връх” до ул. “Д. Манчев”, до комплекс “Сити Гардън”, при бул. “Симеоновско шосе” и ул. “А. Разцветников” и до детска градина №79 “Слънчице” в Студентски град.

Според проучването най-много превозени пътници метрото ще осигури по второто трасе - 32 877 души на ден. Първото трасе ще привлече 22 341 души, а третото - най-малко - 19 096.

В доклада се посочва, че причина за по-добрите показатели за превозени пътници и спестено време за пътуване на втория вариант на трасето са повечето метростанции. Това обаче го прави и най-скъп.

“Целта е да се избере трасе на разклонението, което ще се отрази при промените в общия устройствен план на София и при намерения за строителство ще е ясно, че там се предвижда метро. Комплексната оценка по всички показатели показва, че вторият вариант с 5 метростанции е най-добър. Разликата в цената е около 10-15%. Кога ще се строи разширението, не е ясно, защото към момента няма осигурено финансиране, но трябва да предвидим трасето”, обясни за “24 часа” шефът на “Метрополитен” ЕАД Стоян Братоев.



Източник: https:www.24chasa.bg
Сподели
За автора
Administrator

Свързани публикации
Коментари
Подреди по
 Добави коментар 
Име*
Съобщение*
Капча*